Hej alla !
Jag ska skaffa mig en ny dator som det går att spela nya spel som t.ex. Cod 4, Diablo III, viktigt att Lineage II (inte nytt spel) flyter bra, kanske inte så många exempel men endå.
Hittade ett erbjudande i en tidning och skulle vilja veta om den är värd att köpa.
Informationen är på finska (jag är Finländare) men jag ska översätta det åt er:
Modell : SCALEO Pa 2680-30P
Processor : AMD Phenom X4 9550 Quad-Core
Ram : 4 gb (står inte av vilket märke)
Hårddisk : 1Tb (2 x 500 Gb)
Grafik kort : ATI HD 3850 512mb
Kmr inte på vad det här är på svenska men : HDMI , DVI-I, Minneskorts läsare
Virus skydd : Norman Virus Control med 3 års updateringar
Övrig info : Står över hela tidnings bladet Fujitsu Siemens så kanske det har ngt med datorn att göra :P
Pris 899 €
Det är så att jag måste få en räkning på datorn.
Är den värd att köpa ?
Hur bra är Vista engentligen ? har hört att Vista är jobbigt och att det frågar typ 1000 ggr om man är helt säker på om man vill t.ex. flytta en fil eller nåt. Stämmer det ?
-------EDIT---------
Har ändrat mig helt och hållet om den kassa datorn som jag skrev om tidigare och har en polare att plocka ihop en dator med delar beställda från:
http://www.digicomp.fi/default .php?language=se&vscmp=0
Ni kan ju kolla omkring där och kanske kan tipsa om vad so mär bra och så.
men som sagt så ska min polare plocka lite och ha sig så jag kmr med edit hit där alla delar är länkade.
-----EDIT IGEN------
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Datorforslagnummerettavpoo ki.JPG
Stavfel och dylikt bjuds på (fan att man alltid måste skriva detta i slutet av varje tråd man skriver!)
Mvh. Pooki
Det är sjukt skoj i början, man blir helt beroende i en vecka.
Sen upptäcker man "jaha va fan ska man göra nu då?". Samt det roliga tar slut. Inga grottor är öppna och det finns inga roliga ställen att xpa. :{
Men precis som #5 sa, spelet är beroenede i ca 1-2 veckor sedan har du minst 1 lvl 30 char som du har tröttnat på om inte fler och inget skoj finns att göra då du utforskat de mesta inom spelet.
jag är lvl 22 har spelat 1½ dag
www.ryl.net så signa upp där, behöver inget sånt nummer?
och får man "vest" buggen så är den enkel att fixa
Men de är bra tidsfördriv om man inte har något annat för sig.
Själv lirade man ju RO förut, men orkar inte längre (kom till lvl30 eller nått sånt)
i månaden?
eller kan man ladda hem de?
gratis?
:P