Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Införskaffa ny dator!

Postat av -MackaN- den 18 Juli 2008, 03:23
56 kommentarer · 148 träffar
Tjenare alla FB'are!

Det är så att jag har funderat på att köpa en ny dator då denna jag har nu inte pallar mer(ca 5 år på nacken). Jag vill kunna spela alla dagens spel med högst möjliga inställningarna och även att det ska flyta på så bra som möjligt utan krångel.

Byggandet av en dator är inga problem frågan är bara om systemet kommer att vara stabilt och om jag kan se detta som en framtidsinvestering då dessa delarna är kort sagt ganska nya. Med framtidsinvestering menar jag då att den ska kunna hålla sig i minst 4-5 år utan problem med prestanda för nya saker osv.

Delarna jag har kollat på är dessa:

Processor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, SocketLGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt

GFX: XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK,PCI-Express 2.0, 2xDVI,Assassins Creed

Minne: Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN

Chassi: Antec Performance P182 Miditower,Gun Metal Black Aluminum(utan nätagg)

PSU: Corsair Powersupply 450W, 120mm fläkt,6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS4, P45, Socket-775,ATX, SP, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Jag vänder mig just till er då jag anser att ni har mycket mer koll än mig angående spelvärlden och vet ungefär vad som krävs för en grym dator i nuläget. då detta blir den första datorn jag bygger till mig själv på ca 4-5år.

Priset för denna dator ligger runt 9 gråingar och hoppas att ni kan ge så bra feedback som möjligt och vad som skulle bytas ut.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..