1
Moderkort hittar inte hårddisken
Postat av Falco1m den 5 Juli 2008, 01:56
1 kommentarer · 229 träffar
Tja, jag köpte precis ett nytt moderkort (Asus P5Q) och en ny processor (Intel Dual Core 3.0GHz), problemet är att när jag startar upp datorn så får jag ett error meddelande som lyder: "a hard drive is not detected". Men det mystiska är att när jag går in i BIOS så hittar den hårddisken, men inte innan jag öppnar BIOS eller när Windows ska starta.
Någon som har en idé på vad som skulle kunna vara felet ? Jag har kopplat in HDDen i de vanliga SATA portarna på moderkortet så det ska inte vara något fel. Jag har också ett 650w nätagg så det ska inte heller vara några problem.
Jag har även testat att starta hårddiskarna i alla 3 configs (RAID, IDE och det sista vilket jag inte kommer ihåg vad det hette).
MYCKET tacksam för svar ! :)
Någon som har en idé på vad som skulle kunna vara felet ? Jag har kopplat in HDDen i de vanliga SATA portarna på moderkortet så det ska inte vara något fel. Jag har också ett 650w nätagg så det ska inte heller vara några problem.
Jag har även testat att starta hårddiskarna i alla 3 configs (RAID, IDE och det sista vilket jag inte kommer ihåg vad det hette).
MYCKET tacksam för svar ! :)