1
bygga dator, HJÄLP.
Postat av saer DNA den 2 Juli 2008, 19:45
14 kommentarer · 408 träffar
Hallå, det är så här att jag har precis köpt nya komponenter till min dator.
Jag har satt i graffet, moderkortet, processorn, ram-minnena och nätagget(hårddiskar och cd-rom enhet satt redan i).
Nu är jag vid delen då alla sladdar ska i. Jag har satt i nätaggs strömen till moderkortet, den 4pins sladden som också kom från nätagget. Sedan har jag satt i IDE sladden i hårddiskarna och moderkortet. Jag har även satt i den 2pins sladden som gör att jag kan starta datorn med knappen. Sen har jag satt i pci sladden från nätagget till graffet också.
Jag har alltså problem med dom små sladdarna(behöver man sätta i dessa?) och några andra sladdar från nätaggregatet.
är sysfan1, pwr_fan och sys_fan2 viktiga? vad är det för sladdar som ska i dom?
Vet ni var dessa ska i?
Jag försökte även starta datorn men skärmen lyser bara gult. Annars funkar datorn, alla fläktar är igång och så.
(jag hade tänkt att ta bilder snart men kameran sitter på laddning.)
Finns det någon sladd jag glömt? någon som jag inte behöver?
SNÄLLA fragbite, behöver verkligen er hjälp.
kan tillägga att detta är första gången jag sätter ihop en dator.
HJÄLP MIG SÅ MYCKET NI KAN, TACK. JAG KOLLAR IN SENARE.
Jag har satt i graffet, moderkortet, processorn, ram-minnena och nätagget(hårddiskar och cd-rom enhet satt redan i).
Nu är jag vid delen då alla sladdar ska i. Jag har satt i nätaggs strömen till moderkortet, den 4pins sladden som också kom från nätagget. Sedan har jag satt i IDE sladden i hårddiskarna och moderkortet. Jag har även satt i den 2pins sladden som gör att jag kan starta datorn med knappen. Sen har jag satt i pci sladden från nätagget till graffet också.
Jag har alltså problem med dom små sladdarna(behöver man sätta i dessa?) och några andra sladdar från nätaggregatet.
är sysfan1, pwr_fan och sys_fan2 viktiga? vad är det för sladdar som ska i dom?
Vet ni var dessa ska i?
Jag försökte även starta datorn men skärmen lyser bara gult. Annars funkar datorn, alla fläktar är igång och så.
(jag hade tänkt att ta bilder snart men kameran sitter på laddning.)
Finns det någon sladd jag glömt? någon som jag inte behöver?
SNÄLLA fragbite, behöver verkligen er hjälp.
kan tillägga att detta är första gången jag sätter ihop en dator.
HJÄLP MIG SÅ MYCKET NI KAN, TACK. JAG KOLLAR IN SENARE.