Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Strul med datorn.

Postat av facilitatorn den 1 Juli 2008, 08:46
3 kommentarer · 66 träffar
Hej, för ungefär en månad sen så köpte jag en ny dator. Allt var frid och fröjd den första veckan men inne på den andra så började datorn strula lite.
Ibland när jag spelade något slags spel (CoD4 eller warcraft 3) så la datorn bara av, skärmen sattes i viloläge (Monitor going to sleep) med själva "datorn" dog inte, ljudet från spelet var kvar i några sekunder, även ljudet i själva chassiet steg några dB.
Jag tänkte inte mycket på detta då det bara hände någon gång i veckan.

På den tredje veckan började moderkortet strula. Det integrerade nätverkskortet la av helt och jag var tvungen att köpa ett nytt till någon av de externa PCI portarna. Detta funkade men jag hade fortfarande problemet med att datorn la av kvar. Detta hade nu ökat i antalet avstängningar/dag och det började bli riktigt irriterande. Jag kollade temperaturerna och såg att GPU:n låg på ca 50-60 grader (även 50 grader under surfandes) och CPU:n på ungefär 50 grader (35 grader under surfandes) strax innan datorn la av.

Igår köpte jag en till 120mm fläkt och installerade, detta löste dock inte mitt problem.

har sökt runt lite på nätet och sätt att folk som haft liknande problem fått rådet att kontrollera om det är en "dedicated power cord". Detta säger inte mig mycket då jag inte är en klippa på datorer. Skulle uppskatta all den hjälp jag kunde få att lösa detta!

Nedan följer lite information om min datorn:

CPU: DualCore Intel Core 2 Duo E6850, 3000 MHz (9 x 333)
GPU: NVIDIA GeForce 9600 GT (512 MB)
RAM: 2048 MB

Tack på förhand och för all hjälp!

// Swinnnk

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..