Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moderkort sönder?

Postat av FittMicke den 28 Juni 2008, 20:59
10 kommentarer · 140 träffar
Hej!

Skulle byta CPU fläkt och hade loss moderkortet och pillade lite allmänt i tisdags. När jag hade satt ihop allt och skulle starta datorn så fick jag "No signal" på skärmen, plus att datorn dog efter 10sek.

Jag hörde runt bland lite polare, de pratade om grafikkortet, CPU:n blir för varm och så vidare men inget av det var fel.

När jag sedan plockade ur ett minne ur ena modulen(har 3st 1024) så funkade det igen! Efter det så funkade det i några minuter, sen dog datorn, jag plockade då ut ett minne till från en modul och då funkade det igen, sen dess inga problem alls. Så jag kör alltså bara med ett minne i nu. Så 2 av mina minnesplatser funkar inte, datorn dör om jag har ett minne i något av de platserna.

Är det ett nytt moderkort jag behöver? För det är la mina minnesmoduler/kontakter som har gått sönder, eller?

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..