Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Komplett - Ersättning

Postat av LoaT den 25 Juni 2008, 19:02
6 kommentarer · 151 träffar
Tjenare,
This is my story:
Jag köpte en dator ifrån komplett för 3.7k i februari, jag tyckte den såg jävla bra ut för att vara så billig, så jag köpte den.
fyra dagar senare så får jag den och börjar genast bygga, byggde ihop den på 20 min och sen kolla igenom om jag hade missat något, vilket jag inte hade.
Sedan kopplar jag in sladden och trycker på knappen, fläktarna går igång och stängs av, DET FUNKAR INTE!!!

Då visste jag direkt att det var moderkortet och skickar tillbaka det, en tre veckor senare får jag den på posten och kopplar in allt igen, samma sak, fläktarna sätts igång och stängs av.

Jag tänkte att kanske nätagget var trasigt, så jag går och köper ett nytt, men det funkar inte heller. Då tog jagmin morbrors råd att köpa ett nytt chassi, inte fan funka det heller.

Efter det så lämnar jag in det på en datorbutik för att felsöka, de hittade inte problemet. Då ringde jag upp komplett igen och frågade om de visste vad problemet var, de sa att jag skulle prova en annan processor och jag hade ett liggandes på hyllan som jag la in, funkade inte.

Nu 3 månader senare lämnar jag in det till en annan datoraffär och betalar 500:- för att de ska fixa den, de hittade problemet och fixade den.

Problemet var moderkortet då det var en liten plupp som saknades. GG komplett
Idag är den datorn värd 2.5k, jag har betalat över 6.5k för den sketna datorn LAAL.

Bör jag ringa in och kräva typ ersättning? kommer jag få något? Och jag vet att det är tillverkarna som har gjort fel, men det är ju komplett som stör för hela skiten?

Tack för mig.

Komplett bra eller dåligt?

17 personer har röstat

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..