Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem! Internet?

Postat av simonlolomg den 21 Juni 2008, 19:46
9 kommentarer · 46 träffar
Tja!
Nu är det så att vi precis har bytt internetleverantör och har nu Telia. Det min far beställde var Telia Smart. Vi fick då en såkallad 'Smartbox' som man kan båda ha till internet samt digital-TV. Det är ett modem/router i ett som Telia kan styra och fixa från deras station. Nu till problemet;
När jag lirar, tex CS, så lägger internet av i kanske 1-2 sekunder, spelet låser sig och jag får 'Connection Error'. Jag har rignt suppoten 5 gånger och fått tips om att göra diverse saker för att fixa detta. Tex sa en i det andra samtalet att det i 9/10 fall var för att vi hade en Förlängning från huvudjacket till mitt rum, där vi har 'boxen'.
Detta hjälpte inte och jag har snackat med flera därifrån och nu har dom skickat iväg en felanmälan.

Det är Telia 8mbit och vi har haft andra leverantörer och det har funkat felfritt. Då har vi kört med det gamla vanliga; Modem -> Router.

Så nu undrar jag om ni utormordentligt kunniga fragbitare haft problemet? Eller kanske vet vad som kan vara fel.

Seriösa svar, tack.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..