Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

grafikkort drivrutin

Postat av removedd den 20 Juni 2008, 19:10
16 kommentarer · 351 träffar
tjena jag har en dator som är ett par år gammal men den borde enligt dem flesta systemkrav klara av cs1.6/diablo2/WoW/battlefield 1942/ mm

datorn jag har är en :

Dell Dimension 8200 1,790mhz 2mb cache
samsung 40gb harddrive
Sparkle Nvidia Geforce 6600 agp8x 128mb ddr
2x128mb Rdram samsung PC800 RiMM 184-pinn

på hemsidan www.inet.se / datorkomponenter/ ramminnen hittade jag mina två ramminnen :/ jag blev förvånad enda av mina minnen som var 128mb var dera kostade 605:- och ett 256mb av dem kostade 1 215:- är detta normalt ? betyder det att dom är bra eller vad menas med allt :/ kan någon berätta ? vad som är bäst av ddr3 sdram rdram ddr2 .--

problemet är att när jag omformaterat så är datorn så snabb den nånsin kan bli utan större tweaking mm samnt overklockning .

fastän detta så när jag kör igång nvidias kontroll panel och stänger av :

V-sync
antialiasing
kantutjämning
performance
så får jag fps drops i cs 1.6 villket är ett ganska gammalt spel :/

jag kör då original configen med 1024x768 32bit highsound settings .

fps dropsen är när det är fler än 4 i varje team på de_dust2 så får jag drops från 27-99.9Fps :/ villket jag tycker är ganska dåligt presterat av en sådan dator jag har .

Jag kör med grafikkortet inkopplat som AGP enhet och den skal klara agp8x men jag kan bara ändra i settings från agp 1x-4x :/ varför ?

samnt när jag startar datorn kommer det upp en nvidia varning med en bild på mitt grafikkort där det står : the graphic card is not getting sufficient power , to not cause any hardware damage the processor has lowered its performance.

Vad är felet ?

när jag köpte grafikkortet var det enda man fick med en tv cabel , manual till installation , kortet , cd skiva .

ingenstans i manualen stog det vad man skulle göra ifall detta felmeddelande kom upp .

""""" det blev rätt mycket text men var tvungen för vill gärna fixa alla dessa problemen.
"""""

Så om någon kunde berätta varför allt detta händer och varför jag får dålig framerate i spel som min dator borde klara av .?

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..