Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med Moderkort/Chassi

Postat av plugo den 6 Juni 2008, 15:20
5 kommentarer · 216 träffar
( Frågan kommer ganska långt ned, vid dom fem *, ifall ni inte känner för att läsa all utfyllnad )

Efter att mer eller mindre inte ha brytt mig om min paket lösnings Dell Dimension 5150 som jag fick för ca två år sedan som någon slags student present så bestämde jag mig för två veckor sedan att uppdatera hårdvaran i den efter att DVD-brännaren pajjade.

Så jag gav mig ut i Hårdvaru-djungeln på relativt ostadiga ben med endast mitt sunda förnuft och ingen som helst kunskap om vad som var bra Hårdvara nu förtiden.

Efter att ha köpt lite simpla produkter som den tidigare nämnda DVD-brännaren, en ny Disk att installera Linux på och 2 gig mer minne så bestämde jag mig att ge mig ut på djupt vatten och försöka mig på att hitta ett hyfsat Grafik kort, så småningom efter lite efterforskning ( men inte tillräckligt som jag snart ska komma till ) bestämde jag mig för ett "Asus GeForce 8800GTS 512MB".

Efter att ha lycklig som ...något som är väldigt lyckligt hade hämtat mitt sprillans nya Grafik kort på posten och kom hem för att sätta i det så upptäckte jag till min förskräckelse att jag har gjort ett ganska fånigt men stort misstag ...kortet får inte plats, av någon anledning så har Dell fått för sig att sätta PCI-Express bussen så högt upp på Moderkortet som det bara går och det finns därför ingen plats för fläkt utblåset (även processor kylningen är i vägen en aning men hur som helst ).

***** ( Dags för fråga, tack för att ni läste ... )

Då jag känner att jag inte vill använda ett annat Grafik Kort än det jag köpt så har jag bestämt mig för att köpa ett nytt Moderkort och/eller Chassi, men då min kunskap är begränsad så har jag ärligt talat inte den blekaste om vad man ska välja för något.

Så jag hoppas innerligt att någon här kan bidra med experthjälp i denna fråga, ifall några övriga hårdvara specifikationer skulle vara nödvändiga för att lösa detta problem så bidrar jag gärna med den hjälpen.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..