Datorn dör efter ca 2h wow
Jag har länge haft problem med min setup och bytt ut i stort sett allt förutom grafikkort och processor nu. Setupen jag kör är:
Amd x2 6000 3ghz
MSI k9n SLI Platinum
OCZ PC6400 2x2gb (kör dem i 2.1V)
Gainward Geforce 8600GTS
Corsair 550W nätagg, tror den kan ge 48A på 12V eller nåt, dvs mer än tillräckligt.
Problemet: efter ca 2h spelande av WoW (mestadels när jag kör två klienter samtidigt) så stängs allt bara av. Låter som överhettning, men det är det inte.
CPU går upp till 56 grader och stannar där, GPU lägger sig på 60 någonting, "system"(antar att det är nordbryggan) lägger sig på runt 56 den med.
Det senaste jag bytte ut var nätagget, som fixade lite problem jag haft med att grafikkortet underpresterat och gav någon bluescreen då och då.
Att datorn stängs av kan även hända när den bara får stå på några timmar och ibland när den stängs av så vill den inte starta direkt när jag trycker på den. Lösningen rä då att stänga av nätagget på switchen på baksidan, vänta några sekunder, sätta på och trycka igång datorn.
Ska gå och kolla i Bios om jga har någon grej som säger att CPU inte får va över 57 grader typ, om jag hittar något så skriver jag det här om det löser problemet.
Tacksam för svar.
http://www.fragbite.se/?thread ID=1122695
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil