Tjo !
Har lite klydd med tempraturen på min processor..
När jag startar datorn ligger den mellan 38 - 42 på båda kärnorna.. Sen efter någon minut cs spel höjjer den sig och höjjer sig mer tillslut är den på 58 grader cirka.. och detta är efter 10 minuters cs spel! Då blir cs segare, skotten blir segare = sprayen blir segare och svårare att kontrollera och rekylen lägger sig inte lika snabbt vilket är otroligt irriterande! Kan tillägga att jag har dammsugit datorn väldigt noggrant och blåst mina fläkar rena från damm å liknande. Har även genomgått en formatering nyligen, och har inga processorkrävande program igång, mer än cs. Även kört med en processorkärna av, men samma skit återkommer.. Även kört med 2 olika g-kort; 7800gtx och 6800gt och med massa olika drivisar, men samma problem.
Så nu är frågan; Jag har en dell 9150, och vad ska jag då ha för processorfläkt för att få ner denna temp till ca 42 allltid? Gärna tips på galet bra fläktar som verkligen funkar ! Pris kvittar..
tack boys !
Vore ju lättare om du sa vilket socket du har på processorn.
http://www.connectreviews.com/ images/antec_ninehundred.jpg
#3 Hade du samma delldator? alltså 9150? Är lite osäker om det går att flytta över delldelar till ett annat chassi.. tror ni de går? Dell är ju fuck't up..