Tror ni att ett HEC 550W 32A SLI nätag klarar av ett nytt 8800 GTS jag har bara en HD och en DVD och ett gigabyte DS4 P34 moderkort med en Core2duo på 3 gig så vad tror ni kommer det att funka?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Tack #2 va lite orolig eftersom jag redan bestält kortet ROFLMAO kortet ska kunna spela crysis med allt på max med spelbar fps så det kommer att bli gött.
Det är dubbla 12v linor och jag är inte 100% men jag kör just nu med ett Geforce 7950 GT 512 MB men kolla denna länk http://www.pcstats.com/article view.cfm?articleID=1818 According to HEC, the +3.3V line can deliver up to 32A and the +5V up to 38A, for a combined max output of 240W of power. The WIN 550UB has two +12V rails, the first which can deliver 18A and the second which can pump out 17A
Det kommer fungera. Men jag hoppas du valde det billigare GTS'et. Det du skrev om överklockning och garanti spelar inte så stor roll. Och vad menar du med det du skrev? Komplett fick en ikon fel, det grafikkortet hardocp hade recenserat var INTE XFX, utan EVGA, så den kan du glömma bort helt.
Och sålänge du bara kör 3dmark-rundor och klockar emellanåt så kan ingenting gå snett.
#7 Jo men hur ofta snackar inte tillverkarna skit? Varje gång så höjer dom sina grejor till skyarna.
Men det har ju 2x PCI-E, Är Compucase som dom gör aggen med så det är inga Top of the line utan medelmåttliga agg.
#8 om du hade orkat kolla igenom recensionen hade du sett att dom hade med 8800 GTS XXX ALPHA DOG så det var inte fel av Komplett det var en recension med 3 grafe kort och så gämförde dom dem.
#10 Då var det väl bra dumt av komplett att länka till sidan 2 i recensionen.
Som jag sagt tidigare. Lägg ner med alpha dog edition, fabriksOC-kort och liknande försäljningstrick, inser du inte att de vill sälja pengar på små barn som inte förstår? Att man lika gärna kan klocka upp grafikkortet själv till högre frekvenser och därefter prestera bättre. Inte en människa ser att kortet har varit överklockat sålänge du inte ändrar bios och efter det inte flashar tillbaka innan RMA.
Priss skillnaden på vanliga och OC versionen är inge stor och lol jag vet att man clocka kortet själv sitter just nu på ett jävligt clockat 7950 GT kort men jag vill inte överclocka det direkt då jag har fått det för då ryker garantin.
#12 Vad är det för fel på dig? Prisskillnaden inte är stor? Det handlar för fan om 1 000kr. Det är HÄLFTEN av vad det där kortet kostar, 50%. Är inte det ett stort prisgap så vet i helvete vad du gör om dagarna, skolan har du tydligen hoppat av för länge sedan.
Jag skrev ang. klockningen. Om det märks, vad du gör osv. Vad är problemet hos dig? Läsförståelse också? Ignorant och jävligt trångsynt är du, det är rätt trist att man inte kan diskutera med dig, för det du säger måste stämma, att någon som vet hundra gånger mer än dig inte kan övertala dig pga trångsynthet är pinsamt, att du inte inser fakta istället.
lol jag menade vanliga ALPHA DOG jag har köpt XXX edition tänker ju fa n inte köpa ett jävla 2000 kr kort lol det här är nog bra mycket bättre än dom korten.
Och du vet kanske inte att det finns olika märken av GTS och dom har olika specs ffs liksom du verkar tro att alla GTS korten är exakt lika bra och att om man köper ett som är dyrare nä ett annat är man en idiot lol.
sen så kollade jag på komplett och när det gäller 8800 GTS va inte priss skillnaden 1000 kr hittade ett från Gainward för 2399 kr var typ det billigaste och det hade sämre specs än det jag har köpt.
#14, #15, #16 Editera, det finns en funktion här på fragbite. Använd den.
Svar nej, det är absolut INGEN SKILLNAD på de olika GTS-korten förutom fabriksoc och i vissa fall garanti sålänge korten använder referenskylningen vilket är grymt vanligt för ett GTS-kort.
Du måste, ärligt talat läsa på istället för att häva ur dig en massa skit, du gör bort dig mer och mer för varje kommentar. Var för fan inte så jävla trångsynt.
Är du helt blind eller? Jag har postat länken tidigare. Snälla, ÖPPNA ögonen, öppna ögonen för fakta! Du är riktigt kul tom.
Frågan är egentligen, kan du något om hårdvara? Vad vet du egentligen? Vad får du information ifrån? Reklamblad? Annonser? Är det bra källor tycker du?
Nej, ditt kort för 3k är inte bättre än ett identiskt för 2k, det säger ju sig själv om man följer logiken. "Oh det här kortet är fabriksöverklockat 50MHz, det här måste jag ha, fast jag kan överklocka själv. Jag betalar lätt mer för ett och samma kort. Jag brukar även köpa OEM-datorer. Enligt annonser är de bra, t ex "UltiMAte GamEr CompUter Super".
#20 Be chilla finns nog inte med i ordboken men alla vet vad det betyder iaf :D
Nej men det är inte lönt att lägga ner tid på folk som vägrar inse, hans förlust om han köper...skulle kortet gå sönder så kan dom i stort sätt in se ifall det har klockats eller inte så vem bryr sig igentligen om garantin?
#20 Jag vet att det är jobbigt att försöka övertala trångsynta människor, men försök att ta det lite lugnt och tänk efter: Varför försöker jag övertala honom?
jag har redan köpt kortet och btw så är det inte jag som betalar för kortet liksom spela roll igentligen lossah det är ju jag som ska ha kortet eller hur?
Jag har redan förklarat varför jag köper fabriks OC inte för att jag inte kan överclocka själv för jag vill köra kortet ett tag med garantin kvar.
Såg på recensionen av kortet på tiger tv och köpte det direkt efter jag kommer nog att bli super nöjd som alla andra som har köpt det.Några fps mindre eller mer spela roll jag skiter helt seriöst i det liksom.
#23 Garanti hit och dit, har du någon gång hört om någon som klockat och moderkort, cpu eller gpu gått sönder och dom INTE fått ett nytt på garantin? Tillverkarna kan inte veta om du klockat eftersom kortet är sönder.
Jag har har aldrig hört något sådant någonsin under min tid jag haft koll på datoer.
Alla 8800kort är domsamma hårdvarumässigt, sen klockar fabrikerna själva för att tjäna pengar på folk som inget vet.
Är det ett kvalitets nätagg så ja, jag kör med mitt 8800gts på ett 520W Corsair HX.
och köp inte ett 8800gts för 3k när de finns för 2k.
Du är sån jävla retard, helt sjukt åt dig... KÖP ETT 9800GTX OM DU VILL HA ETT SOM ÄR BÄTTRE ÄN VANLIGA 8800GTS OCH DITT HELVETES FITT ECKEL OC-KORT, DE SUGER! KÖP ETT VANLIGT OCH KLOCKA, BUTIKEN KOMMER ALDRIG FÅ REDA PÅ ATT DU KLOCKADE DOM DE SKULLE GÅ SÖNDER OCH OM DU KLOCKAR ETT "VANLIGT" LIKA HÖGT SOM DIN OC-VERISON SÅ KOMMER DET INTE VARA NÅGON SKILLNADE, DET ÄR ___PRECIS___ SAMMA KORT! IDIOTT, DÖÖÖÖ IRL.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
som #2 eMPii snackar skit
Ska inte vara några störreproblem.
Och sålänge du bara kör 3dmark-rundor och klockar emellanåt så kan ingenting gå snett.
Men det har ju 2x PCI-E, Är Compucase som dom gör aggen med så det är inga Top of the line utan medelmåttliga agg.
Som jag sagt tidigare. Lägg ner med alpha dog edition, fabriksOC-kort och liknande försäljningstrick, inser du inte att de vill sälja pengar på små barn som inte förstår? Att man lika gärna kan klocka upp grafikkortet själv till högre frekvenser och därefter prestera bättre. Inte en människa ser att kortet har varit överklockat sålänge du inte ändrar bios och efter det inte flashar tillbaka innan RMA.
Jag skrev ang. klockningen. Om det märks, vad du gör osv. Vad är problemet hos dig? Läsförståelse också? Ignorant och jävligt trångsynt är du, det är rätt trist att man inte kan diskutera med dig, för det du säger måste stämma, att någon som vet hundra gånger mer än dig inte kan övertala dig pga trångsynthet är pinsamt, att du inte inser fakta istället.
Svar nej, det är absolut INGEN SKILLNAD på de olika GTS-korten förutom fabriksoc och i vissa fall garanti sålänge korten använder referenskylningen vilket är grymt vanligt för ett GTS-kort.
Du måste, ärligt talat läsa på istället för att häva ur dig en massa skit, du gör bort dig mer och mer för varje kommentar. Var för fan inte så jävla trångsynt.
http://www.prisjakt.nu/#rparam s=ss=8800%20gts%20512
Är du helt blind eller? Jag har postat länken tidigare. Snälla, ÖPPNA ögonen, öppna ögonen för fakta! Du är riktigt kul tom.
Frågan är egentligen, kan du något om hårdvara? Vad vet du egentligen? Vad får du information ifrån? Reklamblad? Annonser? Är det bra källor tycker du?
Nej, ditt kort för 3k är inte bättre än ett identiskt för 2k, det säger ju sig själv om man följer logiken. "Oh det här kortet är fabriksöverklockat 50MHz, det här måste jag ha, fast jag kan överklocka själv. Jag betalar lätt mer för ett och samma kort. Jag brukar även köpa OEM-datorer. Enligt annonser är de bra, t ex "UltiMAte GamEr CompUter Super".
Nej men det är inte lönt att lägga ner tid på folk som vägrar inse, hans förlust om han köper...skulle kortet gå sönder så kan dom i stort sätt in se ifall det har klockats eller inte så vem bryr sig igentligen om garantin?
Jag har redan förklarat varför jag köper fabriks OC inte för att jag inte kan överclocka själv för jag vill köra kortet ett tag med garantin kvar.
Såg på recensionen av kortet på tiger tv och köpte det direkt efter jag kommer nog att bli super nöjd som alla andra som har köpt det.Några fps mindre eller mer spela roll jag skiter helt seriöst i det liksom.
Jag har har aldrig hört något sådant någonsin under min tid jag haft koll på datoer.
Alla 8800kort är domsamma hårdvarumässigt, sen klockar fabrikerna själva för att tjäna pengar på folk som inget vet.
Någon dag inser han.
#23 Att det inte var du som betalar kunde jag lista ut ganska tidigt, det är din pappa.
och köp inte ett 8800gts för 3k när de finns för 2k.
Du är sån jävla retard, helt sjukt åt dig... KÖP ETT 9800GTX OM DU VILL HA ETT SOM ÄR BÄTTRE ÄN VANLIGA 8800GTS OCH DITT HELVETES FITT ECKEL OC-KORT, DE SUGER! KÖP ETT VANLIGT OCH KLOCKA, BUTIKEN KOMMER ALDRIG FÅ REDA PÅ ATT DU KLOCKADE DOM DE SKULLE GÅ SÖNDER OCH OM DU KLOCKAR ETT "VANLIGT" LIKA HÖGT SOM DIN OC-VERISON SÅ KOMMER DET INTE VARA NÅGON SKILLNADE, DET ÄR ___PRECIS___ SAMMA KORT! IDIOTT, DÖÖÖÖ IRL.
SRY, SHIFT
att 550w inte är så dåligt som du verkar tro.
http://www.sweclockers.com/nyh et/7407-1000_watt_ar_onodigt /