Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SATA-problem. Datorkunniga, se hit.

Postat av Visuel den 12 April 2008, 10:58
8 kommentarer · 131 träffar
Hejsan.

Snickrade ihop min dator igår och när jag skulle installera OS på den så står det (kommer inte åt disken) där man ska välja vilken hdd/partion man vill installera os på. Det står att den inte hittar något utrymme på disken, dvs 0mb osv. Vet någon vad det kan vara för fel?

Har satt i en annan satadisk och samma problem även där. Har även provat båda diskarna i min gamla dator, där hittar den på dem direkt inne i windows. Sen har jag provat att sätta i en disk i en annan dator. Där har det inte varit något problem att installera os på. Är det sataportarna på moderkortet som är konstiga? Jag hittar nämnligen på diskarna i bios, med rätt namn osv.

Jag har provat alla 4 sataportarna. Bytt satakablar. Ingen förändring har skett.

Jag undrar även om jag kan installera OS på en amd-dator och sedan flytta disken till min nya intel-dator. Eller installerar den någon form av amddrivrutiner under OS-installationen? För då skulle jag ju kunna se om den kan boota från hdd. Ska också nämna att jag kan installera os på min externa och en IDE-disk som. Det var inga problem att "hitta utrymme" på de diskarna.

Delar ni kanske behöver ha reda på vad det är:
Moderkort: Asus p5n-d
Minnen: OCZ SLI pc6400 4096mb
HDD 1: Samsung Spinpoint 500gb
HDD 2: Maxtor 6L250SO 250gb

Tror inte ni behöver veta något mer.

Tacksam för svar!

Hälsningar Sebastian.
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..