1
HD 3850, drivrutin problem.
Postat av slayzor den 15 Mars 2008, 11:44
4 kommentarer · 10 träffar
Tjena, när mitt x1950 gick sönder så skickade jag in det till komplett. En vecka senare får jag ett hd 3850 i brevlådan. Jag blev lite smått glad och satte in kortet i burken min. Nu till problemet. Efter att jag installerat drivisarna som jag fick med på skivan så fick jag inget ljud. Efter att ha kollat runt lite på sweclockers så förstod jag det som att det var ngt inbyggt ljudkort för hdmi och att man kunde välja att inte installera den. Så när jag rebootade datorn efter första installationen så var färgerna helt fuckade. skärmen var inställd på 640x480 med 4bits färg( xD ). Så jag tog hem några drivrutiner från ati's hemsida istället. då gick det bättre. Men nu får jag inget ccc av någon anledning. När den håller på att installera så kommer du upp en ruta efter ett tag. Så här ser den ut --> http://data.fuskbugg.se/skalma n01/knasss.bmp
Så jag körde drivercleaner tog bort allt som hade med ati att göra. men det är fortfarande kvar efter 10 olika slags försök! Eftersom att jag är smått noob så vet jag inte hur jag ska göra!
Måste man formatera? isf (nu kommer den noobiga biten) Hur gör man? XD
All hjälp jag kan få tas emot varmt! Är ccc viktigt? Allt funkar som det ska nu utan ccc. Har bara testat cs eftersom att jag inte har ngt gamecard på wow men fick 100fps 24/7 i typ 20 smokes
Tack på förhand!
MVH // Benzor
Så jag körde drivercleaner tog bort allt som hade med ati att göra. men det är fortfarande kvar efter 10 olika slags försök! Eftersom att jag är smått noob så vet jag inte hur jag ska göra!
Måste man formatera? isf (nu kommer den noobiga biten) Hur gör man? XD
All hjälp jag kan få tas emot varmt! Är ccc viktigt? Allt funkar som det ska nu utan ccc. Har bara testat cs eftersom att jag inte har ngt gamecard på wow men fick 100fps 24/7 i typ 20 smokes
Tack på förhand!
MVH // Benzor