Intellimouse Explorer 3.0
Hej,
nu är det så att min ms 3.0 är konstig.
Lampan slutar lysa i några sec, ibland helt och hållet. Då kan jag inte göra något med musen. Om jag drar ut usb-sladden och kopplar i den igen så funkar det igen.
Och om jag t.ex, skjuter i cs och så dampar musen så skjuter den tills den börjar lysa igen. :/ nån som vet vad jag kan göra? Har installerat nyaste drivisarna.
EDIT:
tror inte det är glapp, eftersom om jag drar ut sladden & sätter i den igen så funkar det igen. om jag drar lite i sladden händer det inget!
EDIT2:
efter att ha spelat med musen ett tag(efter att den började jobba sig) så har jag kommit fram till att:
* Den buggar sig mest i Quake 3
* Sen kommer cs
* Nästan inte alls i windows
Och nu har även mitt usb-modem börjat dö när musen dör helt, och så står det att usb-maskinvaran inte känns igen.
#2 vad? bra ljud, sitter bra på huve osv...
Verkar vara schyssta lurar, just nu kör jag med 5h v2 och är riktigt nöjd med dem men kände att det var dags för ett par nya då micen dött på mina nuvarande.
Aldrig prövat 7h men 5h är grymma lurar som är vansinnigt bra för gaming, knappt någon bas alls vilket är SUPERB i bla cs.
Bästa sättet är att pröva om dem finns i din lokala datorbutik.
Jag köpte ett Sennheiser pc-350 för någon månad sen och ljudet och muffarna är hur sköna som helst. Basen är lite svag men med ett asus xonar essence stx så lovar jag att det ett av det bästa ljudet på marknaden.
Det är klart att det är lite dyrt, men vad väljer du ett headset som du kan ha på dig i flera timmar, som håller länge och är skit sköna med fantastiskt ljud, eller ett billigt budget headset som kommer gå sönder så att du får byta efter några månader?
Rekommenderar att du inte köper någonting från Creative ett av de sämsta märkena på marknaden. Innan jag byte till Sennheiser så hade jag 3 olika märken från dom, ljudet suger och högra eller vänsta hörluren går sönder även fast man är försiktig med dom efter någon månad.
Och om 5hv2 är lika bra som 7h så kan jag ju lika bra ta dem och tjäna runt 300 spänn.. Har frågat om man har fått prova headseten i många butiker men man får inte :@ Väldigt dåligt..
#4 Ah, vet siberia.v1/2 e lätt en av dem skönaste headseten jag provat :) Men jag gillade inte ljudet på v2an, kanske för att jag lirat med v1 i 3 år..
#5 Ok, ska kolla lite om dem, har sett att många gillar dem:)
Annars finns ju Creatives nya lur för 899 som verkar intressant. Bara att leta recensioner.
Jag föreslår att du köper ett par billigare hörlurar (kanske 700kr~) och köper en extern mic.
Orkar inte dra hela historien men låt oss bara säga att gamingheadsets helt enkelt inte är prisvärda. Det är mitt argument för att avstå.
Men om du ska köpa ett headset rekommenderar jag ändå Sennheiser. Vad jag själv upplevt har de bättre byggkvalitet än andra lurar. De gör även lite mer musikinriktade saker och ofta är gaminglurarna delvis baserade på vissa av dessa lurar (PC350 har samma drivers som HD555, men designen är förändrar vilket gör att basen, som för övrigt inte är så kraftig i 555, blir sämre). PC350 är även stängd, 555 öppen (tror jag).
Mitt tips till dig är - Creative Fatal1ty mkII, läder pads, grymt bra cs/musik ljud, miccen e bra stänger ute ljud osv. headsettet e skönt på skallen.
Så kan någon beskriva fördelar med USB 5h v2?:)
Går för normalt 1k-1,4k - men på Expert kostar det nu bara 600kr
Köp det! :)
Fattar inte, har du redan köpt ett headset?
Skrivet av en stolt ägare av ett Sennheiser pc-350.
Edit: Såg inte att tråden var över 7 dagar gammal. Fail av mig.