Nu är det så att mitt headset har gått "isönder". Micken verkar inte funka hur jag än gör och ljudet sprakar i cs, men funkar i musik, så jag har bestämt mig för att köpa ett nytt headset. Men då kommer den klassiska frågan, vilket? Helst inte över 700, vill heller inte ha ett headset som är halvslutet, det ska sitta över hela örat.
Har funderat på ett Siberia med "externt ljudkort" men vet inte då vissa säger att det är dåligt ljud och går isönder lätt.
Så, Fragbite, vilket är bäst? Skall helst finnas på MAXFPS.SE, Onoff eller någon annan sida.
Kör 5H V2, inte så att det är musikhörlurar, men dom går att spela musik i, ultimate gaming headset.
De är supersköna och kvaliten på dom är riktigt bra måste jag säga.
Tror jag hade mina första sennheiser lurar i 3 år tills micen började krångla.
Dock så föredrar du nog 'stora' (öron täckande) lurar, eller det är iallafall som jag förstår det.
#8 De ser obekväma ut :/
http://www.pricerunner.se/pl/9 4-865747/Hoerlurar-Headset/Sen nheiser-PC-161-priser?other_hi ts=176%3Asennheiser+pc+161%3B% 3B2017%3B&q=sennheiser+pc+161
har förresten version 1 av steelsound 5h men de har pajjat lite vid plasten men det är inget glapp iaf. pc 161 lr v2 av 5H skulle nog jag välja mellan.
EDIT kör på ljudkortet som finns på skärmen och d funkar super, hör allt vart de än är på mapen. Släng inte bort pengar på ljudkort iaf.
Går fint att lyssna musik på, annars sätter man bara på sina feta högtalare.
Headset är till för gaming, inte musik.
Dock om jag ska lyssna på dagen så har jag hemmabiosystemet.
(har ingen bevis på att de inte är bra men om de funkar bra utan så varför lägga pengar på ett onödigt ljudkort)
men ja har de å de har underbart ljud
Förövrigt blev det ett Icemat siberia headset :D Nöjd som fan, micken funkar perfa, bra komfort, "hård" kabel (det gillar jag) från headsetet, och bara övrigt bra. Känns som att det ska hålla länge.
Till dom som säger Icemat och Steelsound, vad äre som är bättre med dom än ett par HD 515, det förstår jag inte...
Kanske inte bästa för musik, men då tar jag fram min iPod nano och Koss Sparkplug.
Men i spel är det det bästa imo.