Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Precis som en ambulans, igen.

Postat av lossah den 13 September 2004, 16:36
17 kommentarer · 123 träffar
Jo, när jag var på LAN så satt jag där, spelade på som vanligt, datorn hade varit på i max 5 timmar. Rätt som det var, så slockna datorn. Stängde av sig av sig själv, jag trodde det endast var någon som hade kommit emot någon knapp eller liknande men när jag skulle dra på datorn igen så vill den inte starta. Den är "död", helt enkelt.
När jag trycker på start-knappen så snurrar varken nätaggregatsfläkten eller CPU-fläkten. Efter ca 5 sekunder så börjar datorn låta som en ambulans, och låter hela tiden tills jag sätter strömavbrytaren till "0". CPU-fläkten och nätaggregatsfläkten snurrar bara extremt lite i jämna mellanrum, kanske 3 sekunder, dioderna vid start knappen blinkar till då samtidigt som fläktarna snurrar i några enstaka sekunder.
Att datorn låtit som en ambulans har hänt mig tidigare, då CPU kärnan var krossad, vilket det inte är denna gång. Har även hänt en kompis att datorn låter som en ambulans, dock var hans problem att han fått kylpasta utanför kärnan.
Jag monterade bort fläkten för att kika, såg att det inte var särskilt mycket pasta så jag drog på lite. Monterade dit fläkten igen, men samma problem.

Kan hända att det är överhettningsproblem, men dock tror jag det ej. Har haft datorn på i runt 2 veckor, lite "lagom" klockad utan några som helst värmebekymmer eller andra problem.
Det jag testat är just att smetat på mer pasta och flyttat omkring på minnena. Mer har jag ej tillgång till, eftersom datorn ej startar.
Visas även en POST på moderkortet, där det står "9.A", det står ej i manualen vad detta betyder.
Datorn är EJ klockad.

Dator:
A MD Athlon 2400+ (Ca 2 månader gammal)
CoolerMaster CPU-fläkt, max 3200+ (Ca 2 månader gammal)
TwinMOS DUAL DDR PC3200 400MHZ 256*2 (Ca 2 månader gammalt)
Tornado Geforce 4 MX440 64MB (Ca 1-2 år gammalt)
Nätaggregat 300W (Ca 1-2år gammalt)
Abit AN7 (Ca 1 månad gammalt)
Har EJ några övriga fläktar.

Onödiga kommentarer undviker jag helst att se. Undvik också att skriva att jag ska kontakta eller skriva något i sweclockers, 64bits osv. Är medveten om att dessa sidor finns.
Tack på förhand.

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..