Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn hänger sig, ingen skärmbild.

Postat av Twinkel den 19 Februari 2008, 20:51
3 kommentarer · 40 träffar
Tjenare

För några dagar sedan började min dator att hänga sig lite då och då, vilket krävde omstart varje gång. Bilden kunde frysa sig när som helst. Jag antog att datorn säkert är för varm så jag rensade den på lite damm. Det fanns en del, men enligt mig borde det inte orsakat frysningarna.

Jag rensade som sagt datorn på damm, vid första uppstarten precis efter inloggning hänger datorn sig igen. Väntade nån timme och testade igen. Då funkade datorn i ett par timmar, men sen var det såklart dags igen.

I morse var det samma bekymmer, så tänkte att det är väl dags att gå in i felsäkert läge och testa där så jag inte fått nåt roligt virus i datorn som orsakat problemen. Startade datorn, men nu visar skärmen ingen bild från första början. Här är jag nu.

Jag startar datorn, men blir ingen skärmbild.
Min första tanke är att det är grafikkortet som pajjat, men det är relativt nytt, så tycker inte det borde gjort det. Är ett Asus 8800GT.
Grafikkortet är inte klockat, inga andra delar i datorn är klockade.

Är det någon som vet vad som är felet med min dator, och hur jag ska lösa det?

Väldigt tacksam för hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..