Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ATHLON XP problem

Postat av Ritalin den 6 September 2004, 17:47
15 kommentarer · 105 träffar
Hej vet inte riktigt vad ATHLON står för men jag vet i alla fall att jag köpt en sån dator och att den arbetar i 3 gig men att processorn egentligen inte är så bra utan boostas så att säga.

När jag fick tillbaka den efter en lagning märkte jag dock att de glömt ställa in datorn rätt (dvs den gick bara i den hastigheten som processorn var), då funkade alla spel utan problem (warcraft 3, cs, civ 3), dock lite slöare eftersom den då bara var 1.4 gig eller nått sånt. Idag var jag inne med den och lät dem fixa till det och vipps är det gamla felet tillbaka, alla spel hänger sig och hoppar tillbaka ut i windows.

Tidigare så bytte de ut moderkortet tack vare detta, rätt konstigt iofs eftersom det är samma fel nu. Min fråga är om det är normalt att man inte kan spela spel på ATHLON datorer? Det är väl ändå det de är till för?

Nån som har nått råd vad jag ska vidta för åtgärder? Vill knappast lämna iväg datorn 2 veckor till på "lagning" när problemet uppenbarligen finns kvar även när de har "lagat" den och "bytt ut moderkortet". Kan man kräva pengarna tillbaka?

Den är köpt på dataprince föresten. www.dataprince.se
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..