1
Dags för en Laptop
Postat av narr3h3h3 den 2 Februari 2008, 19:11
4 kommentarer · 88 träffar
Jag har tänkt införskaffa mig en bärbar dator. Har kollat runt lite här på fragbite och en hel del på pricerunner, men inte riktigt funnit det jag söker. Idealet vore om någon kunde ge tips om en "bygg-själv" funktion, som dom på komplett (för stationära datorer) och på zepto (för bärbara datorer).
zepto var ok. Fast där fick man inte välja grafikkort, vilket är en viktig faktor för mig. Märket är inte heller bekant och därför väljer jag att söka vidare.
det jag söker ska gå att spela bla source på, samt överföra film (ev hd-kvalite) till en lcd-tv.
förslag på specifikationer:
prisintervall hdd
512 grafikkort med tv utgångar, helst HD-kompatibel.
optisk enhet inte allt för viktigt, gärna dvd-rw.
trådlöst nätverkskort (dooh?)
plattform pc
os: vista (ej specifierat då jag inte är bekant med de olika modellerna)
Vore fint om någon kunde tipsa om en laptop som motsvarar mina önskemål. Även en "bygg-själv" funktion uppskattas.
Tack och god kväll fragbite!
zepto var ok. Fast där fick man inte välja grafikkort, vilket är en viktig faktor för mig. Märket är inte heller bekant och därför väljer jag att söka vidare.
det jag söker ska gå att spela bla source på, samt överföra film (ev hd-kvalite) till en lcd-tv.
förslag på specifikationer:
prisintervall hdd
512 grafikkort med tv utgångar, helst HD-kompatibel.
optisk enhet inte allt för viktigt, gärna dvd-rw.
trådlöst nätverkskort (dooh?)
plattform pc
os: vista (ej specifierat då jag inte är bekant med de olika modellerna)
Vore fint om någon kunde tipsa om en laptop som motsvarar mina önskemål. Även en "bygg-själv" funktion uppskattas.
Tack och god kväll fragbite!
Har du övervägt att byta stationärt till bärbart pga enklare lanmöjligheter?
8 personer har röstat