Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Routerkunnig sökes

Postat av fioks den 8 Januari 2008, 01:26
1 kommentarer · 140 träffar
Har nu för några dagar sedan flyttat till norge och tog med en gammal router, som också är ett ADSL modem och wlan, en all in one så att säga.

Jag har ett kabel modem, som jag då kopplar in i routern för att förhoppningsvis få kontakt till båda datorerna. Internet fungerade, fast bara på en dator, när jag har kopplat via routern. Den andra datorn får sk. "Begränsad eller ingen anslutning." Jag hade även kontakt till routern i en begränsad tid via wlanet. Men sen så slutade wlanet att fungera, och jag hade ingen kontakt längre, via ip:n 192.168.0.1 som då är deufult.

Rotuern slutade att skicka iväg wlan signal och problemet att båda datorna inte får internet, utan bara en.

Så, jag har faktiskt misstankar att nätverket kan ha blivit "high-jackat" under den korta tid och nån jävel bytte IP medans routern inte var krypterad, och typiskt nog var ju inlogget till routern också deufult, just admin, admin.

Routern är en Dlink DSL-604+ och kan det vara så att kombinationen inte fungerar eller något liknande?

En annan intresant grejj är att när jag håller inne reset knappet på baksidan av routern händer ingenting. Innan jag flyttade till norge funkade den perfekt...

Kan det vara DVD-Jon som bor i mitt hus och har hackat sönder min router eller något liknande?
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..