Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem vid uppstart av dator ;/

Postat av sander; den 2 Januari 2008, 19:08
10 kommentarer · 34 träffar
Hej, min dator har slutat att fungera! ;S

När man ska starta den kommer allt det "vanliga" upp i början och precis vid/innan windowsXP-laddningen med plupparna så startar den om sig, den kan hålla på så om och om igen. Ibland hinner man t.o.m se en bluescreen i en ~0.5 sekund innan den startar om.

Den har varit lite knasig på sistonde med att det står en annorlunda text än vad det brukar göra i början vid uppstarten och någon gång har datorn bara startat om sig själv när man t.ex. sitter och surfar på nätet. Annars har den funkat som vanligt förutom omstart vid enstaka tillfällen, men nu är det annorlunda.

Hittade en lapp med lite inställningar i BIOS som jag ändrade till när jag köpte datorn för 1-2 år sedan. Jag gick in i BIOS och fick se att alla inställningar som jag skulle ha inte var kvar (varför?), så provade dem och fick då (tror jag) upp den vanliga texten i början vid uppstart av datorn. Men problemet kvarstår, den startas om vid/innan windowsXP-laddningen.
Vad är felet? Är det något som är sönder?

*Har även dammsugit den idag eftersom det var så mycket damm. (Nuddade aldrig något med dammsugaren, använde ett sugrör som jag blåste med.)

Tacksam för svar! /sander

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..