Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Köpa dator? titta hit

Postat av Everglow den 20 Augusti 2004, 18:56
16 kommentarer · 230 träffar
Hej där! ser att många skriver på forumet om vilka datorer som är billiga och bra, har därför satt mig ned och kombinerat lite komponenter och fått ihop en hyffsad dator till ett bra pris! Har användt mig av komplett.se och valde ett Athlon 64 system därför dom är enligt mig snabbast och billigaste systemen. Det blev alltså AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED+. För att få det ännu billigare så hittade jag ett uppgraderingskit med Processor + Moderkort och minne för 3559kr Följande komponenter:

Processo r: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED (Finns även med 3200+ och då kostar paketet 3995kr)
Moderkort: MSI K8N NEO FSR Moderkort for S754 nForce3
250GB,SATA,GbLAN,A TX,Raid
Minne: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 (Visst är det sant att det går bättre med 2x256 men detta är ett bra system till ett hyffsat pris inte ett mega monster som måste ha alla små detaljer, men nära nog)

Så går vi över till grafikkort, Jag valde ett Radeon 9800Pro från sapphire för dom har kvalité på deras produkter + hyffsade priser och detta kort klockar väldigt bra! Så vi lägger till ett:
Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail (Finns även i Full-Retail då ingår två spel och div program med kortet, dock så kostar det 2499kr men finns bara med heatsink på komplett.se) 2.065kr

Sedan var jag lite frikostig med pengarna och la till ett Artec Guardian Gaming Chassi + ett Hiper Nätagg på 350w allt detta gick på 1170kr (Det finns billigare chassin, det är klart men Artec har en fin skruvlös lösning och ett väldigt snyggt chassi! Enligt mig själv då, ni avgör själva.)

Hårdisken då? Tja den är på 120GB och kommer från Western, en Western Digital Caviar 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM gick på 890kr (Du rymmer det du behöver, spel och filmer är inga problem.)

Sedan har vi en CD-Brännare från MSI, MSI CD-bränn. IDE 52x/24x/52x/16x Combo silver/black-dark/grey-blue, Retail, X52 475kr (Som ni ser så kan man byta ut fronten på brännaren + att den läser DVD-skivor i 16x)

Vi slutar på en summa av 8159kr vilket är rätt billigt endå? Såklart kan man få det billigare om man byter ut Chassit och såklart kan man ta ett billigare chassi + mer minne eller ett billigare chassi + en DVD-Brännare istället för en CD-brännare. Det är upp till er själva! Allt det jag tagit fram finns på komplett.se för 8159kr + frakt.

1. http://www.komplett.se/k/ki.as p?sku=123899&s=sc
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..