Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inställningar i routern.

Postat av Celph Titled den 12 December 2007, 17:52
6 kommentarer · 200 träffar
Ja nu är det ju så att jag har en Linksys BEFSR41.

Öppna portarna är inget problem, men dock så har jag ett litet problem som jag tror jag kan fixa via inställningar i routern.

Mitt problem är att lanIP:n jag får är t.ex. 192.168.1.100, men sen om jag t.ex startar om datorn kan jag få 192.168.1.101.

Alltså dom 3 sista siffrorna i IP:t ändras, finns det något sätt som ni vet som gör att jag kan "låsa" t.ex. 192.168.1.100 till min dator?

För det är ganska jobbigt att behöva ändra slutporten i routern till den man har varje gång man behöver använda sig utav porten man har öppnat.

Tack på förhand

EDIT:

Alltså grejjen är att när man öppnar en port så får man välja för vilken "slut IP" den ska öppnas, alltså i 192.1681.100 Så öppan den för 100.

Och då om jag har min port öppen och sen startar om datorn då får jag kanske slut IP 102.

Då måste jag in i routern och ändra där jag öppnat porten så att slut IP:t där är 102 istället för 100.

Det skulle underlätta så mycket om routern slapp byta min "slut ip".

Förstår du bättre nu ?
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..