1
Trådlöst
Postat av viek den 18 Augusti 2004, 19:03
12 kommentarer · 14 träffar
Jag hade tänkt köpa ett trådlöst D-Link-modem/router. Vet inte vilket, men tror DI-514. Det här DI-514 har bara 11 MBit, men om man köper DI-624 får man 100 MBit. Spelar det så stor roll, kommer det att lagga ändå? Vissa skriver att när det blåser och regnar laggar det, pga det. Min kompis säger att det är mkt bättre med kabel.
Jag har väl inte för bra erfarenheter själv. Jag har fixat trådlös kabel-TV från TV:n där nere. Bilden är inte 100 % klar och när man t.ex sätter igång mikrovågsugnen brusar hela bilden och man ser nada.
Vi hade tänkt koppla det direkt till huvuddatan här (om det går?) och sen ta trådlöst ner till vår Win98 där nere, som vi skulle sätta ett trådlöst nätverkskort i.
Frågan är: Kommer det att lagga även om vi kopplar direkt in i datan? Om det går? Där nere kommer det väl att lagga, men den datan ska bara ha internet Här uppe ska jag spela.
Vi har Telia 8000 (Telia 8MBit) då ..
/Tacksam för svar - Viktor
Jag har väl inte för bra erfarenheter själv. Jag har fixat trådlös kabel-TV från TV:n där nere. Bilden är inte 100 % klar och när man t.ex sätter igång mikrovågsugnen brusar hela bilden och man ser nada.
Vi hade tänkt koppla det direkt till huvuddatan här (om det går?) och sen ta trådlöst ner till vår Win98 där nere, som vi skulle sätta ett trådlöst nätverkskort i.
Frågan är: Kommer det att lagga även om vi kopplar direkt in i datan? Om det går? Där nere kommer det väl att lagga, men den datan ska bara ha internet Här uppe ska jag spela.
Vi har Telia 8000 (Telia 8MBit) då ..
/Tacksam för svar - Viktor