1
Skamligt av ATI/Nvidia
Postat av v0peer den 14 Augusti 2004, 03:05
31 kommentarer · 64 träffar
Jag sitter på en rätt dålig burk just nu, så jag ville förbättra prestandan genom att överklocka grafikkortet en aning. Därför surfade jag in på swecs forum och läste Grafikkorts FAQn. "Klockfrekvenser på aktuella/mindre aktuella grafikkort" intresserade mig, då jag ville veta standardfrekvenserna för mitt grafikkort så att jag inte skulle glömma dom när jag överklockade.
Jag hittade det jag sökte, men också lite annan "idiotisk" fakta.
Det är nämnligen så att ett sprillans nytt ATI Radeon 9200SE ligger på samma klockfrekvenser som mitt gamla GeForce 2 GTS, 200/333.
Och Nvidia är inte mycket bätte då deras GF4 MX kort låg på 250/166 och 270/200.
Detta är ju helt idiotiskt. Att tillverka ett "skitkort" för att lura folk. Det är ju enbart det dom är ute efter. Jag menar, köper man ett nytt kort idag och inte kan sådär jättemycket om datorer så tänker man, "ooj, ett sånt där Radeon 9200SE ser bra och billigt ut." Och så kommer man hem med ett skitkort.
Skamligt.
< br>//v0peer
Jag hittade det jag sökte, men också lite annan "idiotisk" fakta.
Det är nämnligen så att ett sprillans nytt ATI Radeon 9200SE ligger på samma klockfrekvenser som mitt gamla GeForce 2 GTS, 200/333.
Och Nvidia är inte mycket bätte då deras GF4 MX kort låg på 250/166 och 270/200.
Detta är ju helt idiotiskt. Att tillverka ett "skitkort" för att lura folk. Det är ju enbart det dom är ute efter. Jag menar, köper man ett nytt kort idag och inte kan sådär jättemycket om datorer så tänker man, "ooj, ett sånt där Radeon 9200SE ser bra och billigt ut." Och så kommer man hem med ett skitkort.
Skamligt.
< br>//v0peer