1
Datorprobs.
Postat av magnituden den 11 November 2007, 14:05
5 kommentarer · 28 träffar
Hejsan
Så här är det:
Har suttit och lanat med ett gäng polare sen i torsdags , datorn har fungerat hur bra som helst men helt plötsligt idag så stängde den bara av sig =/
Nu är problemet så att om jag sätter igång datorn så går den igång ett tag, men den stänger av sig innan jag hinner komma in i windows. Har testat att gå in i bios med den stänger av sig innan jag hinner titta runt ordentligt.
Vad kan vara fel? och hur kan jag åtgärda det?
Funderar på att skruva ur allting och rengöra kylning m,m och kolla om det har med saken att göra.
Hårdvara om nån undrar:
Conroe 2 Duo E6700
Geforce 8800GTS 640MB
Corsair 667mhz 2048mb
Antec Nine Hundred Chassi
Tacksam för alla tips / hjälp jag kan få ..
PS: Jag är KASS på datorer så att ingen klagar ..
EDIT*
Såg nu att det står något liknande som:
CPU Overtemprature error .. men hur kan det bli så när det inte har varit igång nu på 2 timmar? Alla fläktar snurra som dom ska m,m
Så här är det:
Har suttit och lanat med ett gäng polare sen i torsdags , datorn har fungerat hur bra som helst men helt plötsligt idag så stängde den bara av sig =/
Nu är problemet så att om jag sätter igång datorn så går den igång ett tag, men den stänger av sig innan jag hinner komma in i windows. Har testat att gå in i bios med den stänger av sig innan jag hinner titta runt ordentligt.
Vad kan vara fel? och hur kan jag åtgärda det?
Funderar på att skruva ur allting och rengöra kylning m,m och kolla om det har med saken att göra.
Hårdvara om nån undrar:
Conroe 2 Duo E6700
Geforce 8800GTS 640MB
Corsair 667mhz 2048mb
Antec Nine Hundred Chassi
Tacksam för alla tips / hjälp jag kan få ..
PS: Jag är KASS på datorer så att ingen klagar ..
EDIT*
Såg nu att det står något liknande som:
CPU Overtemprature error .. men hur kan det bli så när det inte har varit igång nu på 2 timmar? Alla fläktar snurra som dom ska m,m