1
Datorn hänger sig
Postat av Profiler den 9 November 2007, 14:36
3 kommentarer · 61 träffar
Operativsystem: Microsoft Windows XP Home SP2
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+
Processorkylare: ingen anning
Moderkort: MSI något
Minne: 2x 1024MB
Grafikkort: Geforce 7800GTX 512MB PCI-E
Ljudkort: Creative Audigy2
Hårddisk: WD 320GB SATA x2
Nätaggregat: ingen anning
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan
Övriga komponenter: 2st DVD-brännare
Temperaturer: ingen anning
Tjenixen!
Det började med att datorn låste sig ibland för 2 dagar sedan i någon sekund och efter att jag startat om datorn så när jag kom in så kunde jag inte komma åt "Aktivitetshanteraren" eller när jag klickade på "Start" knappen i Windows så såg jag inte "Stäng av datorn" utan bara "Logga ut ...", det stog något i stil med "Aktivitetshanteraren" har inaktiverats av en administratör. Det konstiga är att jag inte ändrat något mer än att jag startade om datorn och när jag kom in igen så blev det så. Efter det så började datorn låsa sig ca 2minuter efter att man kommit in i Windows. Då formatterade jag om datorn, och trodde att det skulle lösa problemet men icke. Jag kan röra musen när den "låst" sig och Alt+Tab men den byter inte fönster!
Jag trodde det var ett virus först men eftersom det var kvar efter jag formatterat så vetifan, nollställa CMOS? Eller vad kan det vara.
Tack på förhand!
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+
Processorkylare: ingen anning
Moderkort: MSI något
Minne: 2x 1024MB
Grafikkort: Geforce 7800GTX 512MB PCI-E
Ljudkort: Creative Audigy2
Hårddisk: WD 320GB SATA x2
Nätaggregat: ingen anning
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan
Övriga komponenter: 2st DVD-brännare
Temperaturer: ingen anning
Tjenixen!
Det började med att datorn låste sig ibland för 2 dagar sedan i någon sekund och efter att jag startat om datorn så när jag kom in så kunde jag inte komma åt "Aktivitetshanteraren" eller när jag klickade på "Start" knappen i Windows så såg jag inte "Stäng av datorn" utan bara "Logga ut ...", det stog något i stil med "Aktivitetshanteraren" har inaktiverats av en administratör. Det konstiga är att jag inte ändrat något mer än att jag startade om datorn och när jag kom in igen så blev det så. Efter det så började datorn låsa sig ca 2minuter efter att man kommit in i Windows. Då formatterade jag om datorn, och trodde att det skulle lösa problemet men icke. Jag kan röra musen när den "låst" sig och Alt+Tab men den byter inte fönster!
Jag trodde det var ett virus först men eftersom det var kvar efter jag formatterat så vetifan, nollställa CMOS? Eller vad kan det vara.
Tack på förhand!