1
Val av RAM-Minne
Postat av Maas90 den 1 November 2007, 18:31
25 kommentarer · 93 träffar
Tjenare! Var ett tag sen jag hängde här med tanke på att jag lagt av med Counter Strike för ett år sedan. Jag vet att man på detta forum får snabba svar (vilket jag i detta fall gärna vill ha), men att många svar är väldigt oseriösa. Ni som vill komma med kommentarer och diskussioner gällande stavning etc behöver inte skriva. Så nu till frågan:
Jag planerar att köpa ett nytt, extra RAM-Minne på 512 MB till en lite äldre dator som det just nu sitter 512 MB RAM i (512 x 1). Det kommer alltså att bli 1024 MB (512 x 2). Frågan är hur jag tar reda på vilken typ av RAM-minne jag har, för det bör väl vara ett likadant minne jag lägger till? Har öppnat burken som står i rummet intill, och det är svårt att läsa om det står något på det. Förhoppningsvis så finns det något program eller något som man tar reda på det. Länka gärna! Tack på förhand
Jag planerar att köpa ett nytt, extra RAM-Minne på 512 MB till en lite äldre dator som det just nu sitter 512 MB RAM i (512 x 1). Det kommer alltså att bli 1024 MB (512 x 2). Frågan är hur jag tar reda på vilken typ av RAM-minne jag har, för det bör väl vara ett likadant minne jag lägger till? Har öppnat burken som står i rummet intill, och det är svårt att läsa om det står något på det. Förhoppningsvis så finns det något program eller något som man tar reda på det. Länka gärna! Tack på förhand
Hur mycket RAM-Minne har du i din dator?
70 personer har röstat