Tjena!
Nu ska jag köpa nytt grafikkort, har ni några tips på ett bra kort för 1600-2000:-? Det ska vara nvidia, inte ati!:)
Det är väll förfan bara att länka ett bra NVIDIA grafikkort för 2000:-?
Skit i vad jag tycker, kommentera inte mitt tycke.
Kan tillägga att jag ska sälja datorn sen, då kan det ju vara bra om grafikkortet stödjer dx10!
#4 ok, det var inte det han skrev. ursäkta mig ^^
Jag vill inte lägga till 500:- eller köpa ett kort för 3000kr.
funkar perfekt för mig 100 stabila fps i 3 smokes i cs iaf
#8 kolla min länk :)
btw det va du som tipsade mig om det. tackar btw
Och lägg ner med ditt fanboyism, att säga "det ska vara intel! inte amd!" eller "det ska vara nvidia, inte ati!" är ju otroligt barnsligt så jag skiter på mig.
Har ni lässvårigheter?
Du tjänar mycket mer på att köpa en 8800 GTS än x1950 om man tänker på framtida spel.
#9 Är du trångsynt? Är du en fanboy? Har du väldigt stora brister på kunskap? Fanboy-människor brukar nämligen ha det och skapar man en sådan tråd på fb så tyder det inte på annat, då är det nog bättre att lyssna på folk som besitter kunskapen.
#14 Skärp dig barn, kan man inget är man en fanboy, så är det bara, då ska du nog lägga ner med "tror jag vet"-attityden.
Men svara på detta...hur kommer det sig att ett x1950pro som är från ati presterar bättre än 8600gt och gts som är dyrare? I den prisklassen så är x1950pro (från ati. :o) ett mycket bättre val, åtminstone om man väljer mellan gt. GTS är även mycket dyrare.
Man tar ett kort som presterar bäst för priset, annat vore ju jävligt dumt, håller du inte med mig? Varför betala mer för något som är sämre?
Komplett.se / googla om vilket osm passar dig bäst!
https://www.datorbutiken.com/s e/default.aspx?Product=ASN86GT S
#22 Kan du säga vad felet ligger i ett ati?
Orkar inte lära er något, ni är ju trångsynta. Läs #15.
Man tar det kort som presterar bäst/krona. PUNKT jävla slut.
Klart korten krånglar när en sån som du sitter bakom skärmen.
Tror du på fullaste allvar att ett nvidia-kort har bättre livslängd än ATI?
HAHA, det roligaste jag läst idag, att JAG skulle vara trångsynt genom att påstå att fanboyismen är folk som inte har någon kunskap?
Är inte ni trångsynta som inte vågar er på att testa ett ati-kort? Och din anledning verkar vara att du tror att nvidia har bättre livslängd. Vet du vad livslängd är? Det handlar om flera jävla år, och nvidia har inte bättre livslängd än ati, källa på det tack. :D
Så du tycker inte det är dumt att betala mer för något som är sämre? Hur resonerar du då egentligen?
Här är mina källor till varför x1950pro ett mycket bättre val:
http://www.sweclockers.com/art icles_show.php?id=5926&page=7
http://www.sweclockers.com/art icles_show.php?id=5926&page=8
http://www.sweclockers.com/art icles_show.php?id=5926&page=9
...som du ser så presterar x1950pro bättre än nvidia-korten.
Skärp dig "nec", regga dig på forum som fattar något så kanske någon lyckas övertala dig, dock medtanke på att du tydligen INTE är trångsynt så förstår jag inte varför du inte bara kan ta åt dig av vad vi (med vett i skallen) säger.
#30 Och med moddat menar du sätta in neonrör i din lillebrorsans plastchassi för 300 kr?
Som sagt, så är det brist hos användaren, inte hos ati. Vad nickar du på övriga datorforum? Vill se din breda kunskap lysa.
Ge mig källor på att fanboyismen är en fördel. Ge mig källor på att nvidia har bättre livslängd, du som klagar på andras argument borde ju lyckas få fram något själv tycker jag (tills de där bevisen är hit-klistrade lär nog dock inte bli sålänge jag och vi alla andra här inne lever).
Jag förstår faktiskt inte folk. :] Det är som att köpa en TV för ~10 000 kr, kollar man inte upp hur den presterar innan köp? Eller en tv-spelsbasenhet, eller en CPU, eller högtalare, eller vilken teknisk produkt som helst, jag förstår inte, vill någon förklara? Handlar det om tidsbrist eller bara en jävligt förmögen köpare vars köp inte har betydelse då byte kan ske inom några sek. Tvivlar starkt på att ni utnyttjar ångerköp heller när ni väl fått bevisen.
Alltid är det folk som ska försvara ens ägodelar (märke, modell, vad du vill) utan att grunda något på det, vad får folk ut av det? Det roligaste med detta är dock att motbevisa det. :D
Ser du någon statistik på kompletts kritiseringslista förresten? Något som kan vara avgörande? Eller någon pålitlig källa förutom ett barn som testar wow och flyter på galant och kallar det världens bästa kort? Nae, inte jag heller.
Ang. kunskapen om TV så kan jag slå vad en tusing på att folk kan mindre än vad de tror, och egentligen hör det inte ens hit, det handlar om tekniska prylar överhuvudtaget.
#39 Jag kommer med bevis, det gör varken du eller folk på kompletts kritiseringslista, det är skillnaden. Är det något man ska göra när det handlar om hårdvara så är det att argumentera med bevis som grund, om man nu inte bara har möjligheten att spekulera (men en sådan diskussion kan aldrig uppstå på fb ändå).
2007-10-16 16:42
#31 såg att ATIs kort presterade bättre på dom där testerna men har beställt ett geforcekort nu iaf för de där ati kortet stödjer ju inte dx10;)"
Bättre än vadå? Det du köpt kanske? Jadu.
Har du köpt ett 8600gts eller gt, så presterar x1950pro bättre idag. 8600gts lär som sagt klara sig hyggligt i senare spel om spelen är bra optimerade. Finns många tillverkare som gör spel i både dx9-läge och dx10-läge och skillnaden för ögat lär vara ytterst liten, då är skillnaden större i fps-sammanhang kan jag garantera. :]
Försvinn.
Sen kan du lägga ner dina äckliga försök till att låta så överlägsen.
"det är kanske till och med bättre, iallafall i den prisklassen." - Du påstår (medtanke på att du säger att du moddat datorer i 10år) att du är bra på hårdvara men du läser inte tester? En människa med kunskaper VET att det är så det ligger till. En människa med kunskaper VET att människor som är fanboys är förbannat jävliga löjliga (finns många fanboys på swec (som troligen har sitt ursprung från fragbite) och alltid blir de söndersågade av människor som vet bättre) och saknar bevis för vad de påstår.
Skillnaden är inte så pass liten som du vill få det att vara, det kan skilja en hel del FPS i många spel, och barnsligt, ja, det tycker jag att det är. Barnsligt, löjligt, brist på kunskap, kalla det vad du vill.
Du har glömt en sak. Ge mig en källa på att ati har sämre livslängd än nvidia, var väl du som påstod det? Din kunskap är inget att hänga i granen precis. "nvidia håller bättre än ati". HAHA. :D
Jag kan mer än dig och det gör mig lite överlägsen, ja. Samtidigt som allt folk på fb tror sig veta mer än vad de kan gör mig väldigt irriterad.
"#44 Bristerna ligger hos användaren skrev jag fortfarande, är du läskunnig?"
"Du har glömt en sak. Ge mig en källa på att ati har sämre livslängd än nvidia, var väl du som påstod det? Din kunskap är inget att hänga i granen precis. "nvidia håller bättre än ati". HAHA. :D"
Jag vill fortfarande ha det där beviset.
#47 3-4 smokes? Vad hade du för kort innan? Avinstallerat gamla drivrutiner, startat om datorn, kört drivercleaner, startat om datorn, installerat nya drivrutiner, startat om datorn?
Testa lite äldre drivrutiner, de senaste fungerade inget vidare för mig med 8800gts. inte smoke-dropp men allmänt fps-dropp till ~95 och ja, det känns med vsync på. testa 163.67.
ATI och nvidia har exakt samma livslängd (många år). Så hur många år körde du med ett och samma ati-kort?
Av de 3st NVidia kort jag äger så fungerar alla fortfarande (förutom fläkten som jag bytte på mitt gamla ti4200 för några år sen) fint.
Ja, det finns folk som haft otur med ati-kort.
Ja, det finns folk som haft otur med nvidia-kort.
Ja, det finns folk som haft otur med iriver-spelare.
Ja, det finns folk som haft problem med iaudio-spelare.
...trots att alla dessa fyra företag gör produkter som presterar bra, så finns det fortfarande dåliga exemplar och detta utgår via garantin.
X1950Pro kostar 1100-1200kr och presterar bättre i det mesta mot ett 8600GTS som är de kort som ligger närmast av Nvidia och inom budgeten. Fast det kortet kostar mera än X1950Pro.
Är ingen fanboy, har både Intel, AMD, ATI, Nvidia och många andra hårdvarutillverkare i mina olika datorer.
en liten notis: För övrigt så fungerar mitt TI4200 än! Och det har varit igång varje dag sedan... När kom det? 7 år sen? :)
Har ett ATI 7500LE och ett Nvidia Geforce2GTS som fungerar ännu ;)