1
1.1 SE
Postat av Lakristomten den 4 Augusti 2004, 04:04
112 kommentarer · 203 träffar
Efter en grovsökning på svenska marknaden för att hitta 1.1 SE som är en special mus från tillverkaren microsoft, så har jag bara kommit fram till tomma händer. Tagit mig tid att ta kontakt med svenska återförsäljare, fått liknande svar från alla. Löd följande.
"
Tyvär r så har ju inte komplett några SE möss, och vi vet inga andra som ha
heller.
Men skrik gärna om du ser några som har! =)
"
Var på ett lan hos en vän för ett par veckor sedan, där fick jag greppa 1.1 SE för första gången, betydligt bättre än den nuvarande mus jag använder, som är en MS 3.0. Han vägrade ju ge mig musfan, men bad mig att säga till om jag lyckades lokalisera en håla med 1.1 SE. För han vet själv hur svårt det är att få tag i den. Jag har fått ta sökningen utomlands. Så nu ska vi beställa ett par möss från utlandet. För det var inte på tal om att byta mus för hans del.
Storleks skiljande som gör det avgörande för min del. Mer kontroll med 1.1 SE för jag har inte 2m fingrar.
Tog inte lång tid innan jag fann ett centrum med återförsäljare med ett par som sänder paket till utlandet.
Varför skapade jag denna tråd?
Förutom alla andra som har 1.1 SE möss som gjort sitt och letar efter nya att få tag på, så skapade jag denna för om det är någon som är seriös nog samt kan ta sig till någon del av det centrala sthlm så kan jag stoppa med ett par till i min beställning, sedan för att spara lite pengar så kan man dela för fraktkostnaden. Om det finns intresserade utanför Södermanland så kan jag vi nog ordna postförskott.
Länkar till olika utlänska återförsäljare med:
- Microsoft Intellimouse Optical 1.1 Special Edition
http://www.pricegrabber.com/se arch_getprod.php/masterid=5698 64 /
Dra ett meddelande till mig här på fb(Ni som bara ska komma med ihåliga kommentarer ni kan avstå, speciellt om ni lyckats ta er så här långt på mitt forum inlägg med era öÖgon)
Ska även se om någon svensk återförsäljare kan boka istället för mig, det skulle underlätta lite.
Mvh Adam
Uppdatering!
Verkar som kommer en lansering med 1.1 SE möss till Sverige om ett par veckor till en av våra svenska online butiker - www.maxfps.se
Fick i mitt följande mail:
-
Hej!
Vi hålller på att förhanla om båtfrakt från ett företag som har 1.1 SE möss,
det är ett måste då SE mössen tar stor platts, och flygfrakt från USA är
väldigt dyrt. Vi kommer förhoppningsvis att kunna beställa dom om ett par
veckor.
Mvh Johan Granlund
-
Jag tror kostnaden bör väl ligga på 400-450kr.
Så då verkar det vara löst.
*Uppdatering*
Har kommit in en del frågor angående bl.a. Microsoft Intellimouse 1.1 special edition: Det jag kan säga är att det är på G, men dröjer nog ett par veckor till innan den finns inne hos oss. -maxfps-
*Så en uppdatering efter 2 år*
Nya 1.1 SE Som är tillverkade steelseries har äntligen kommit ut ^^
http://www.fragyou.net /
"
Tyvär r så har ju inte komplett några SE möss, och vi vet inga andra som ha
heller.
Men skrik gärna om du ser några som har! =)
"
Var på ett lan hos en vän för ett par veckor sedan, där fick jag greppa 1.1 SE för första gången, betydligt bättre än den nuvarande mus jag använder, som är en MS 3.0. Han vägrade ju ge mig musfan, men bad mig att säga till om jag lyckades lokalisera en håla med 1.1 SE. För han vet själv hur svårt det är att få tag i den. Jag har fått ta sökningen utomlands. Så nu ska vi beställa ett par möss från utlandet. För det var inte på tal om att byta mus för hans del.
Storleks skiljande som gör det avgörande för min del. Mer kontroll med 1.1 SE för jag har inte 2m fingrar.
Tog inte lång tid innan jag fann ett centrum med återförsäljare med ett par som sänder paket till utlandet.
Varför skapade jag denna tråd?
Förutom alla andra som har 1.1 SE möss som gjort sitt och letar efter nya att få tag på, så skapade jag denna för om det är någon som är seriös nog samt kan ta sig till någon del av det centrala sthlm så kan jag stoppa med ett par till i min beställning, sedan för att spara lite pengar så kan man dela för fraktkostnaden. Om det finns intresserade utanför Södermanland så kan jag vi nog ordna postförskott.
Länkar till olika utlänska återförsäljare med:
- Microsoft Intellimouse Optical 1.1 Special Edition
http://www.pricegrabber.com/se arch_getprod.php/masterid=5698 64 /
Dra ett meddelande till mig här på fb(Ni som bara ska komma med ihåliga kommentarer ni kan avstå, speciellt om ni lyckats ta er så här långt på mitt forum inlägg med era öÖgon)
Ska även se om någon svensk återförsäljare kan boka istället för mig, det skulle underlätta lite.
Mvh Adam
Uppdatering!
Verkar som kommer en lansering med 1.1 SE möss till Sverige om ett par veckor till en av våra svenska online butiker - www.maxfps.se
Fick i mitt följande mail:
-
Hej!
Vi hålller på att förhanla om båtfrakt från ett företag som har 1.1 SE möss,
det är ett måste då SE mössen tar stor platts, och flygfrakt från USA är
väldigt dyrt. Vi kommer förhoppningsvis att kunna beställa dom om ett par
veckor.
Mvh Johan Granlund
-
Jag tror kostnaden bör väl ligga på 400-450kr.
Så då verkar det vara löst.
*Uppdatering*
Har kommit in en del frågor angående bl.a. Microsoft Intellimouse 1.1 special edition: Det jag kan säga är att det är på G, men dröjer nog ett par veckor till innan den finns inne hos oss. -maxfps-
*Så en uppdatering efter 2 år*
Nya 1.1 SE Som är tillverkade steelseries har äntligen kommit ut ^^
http://www.fragyou.net /