Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Harddisk fel

Postat av Frisky den 10 Oktober 2007, 06:23
16 kommentarer · 125 träffar
Tjenare.

Jo, nu har min ruttna gamla dator börjat krångla igen. Förut hade jag 2 hårddiskar, en Seagate Barracuda på 120GB samt en likadan fast med 160GB. Jag hade satt den med 160GB som primär och den med 120GB som sekundär. Det var på C: som jag hade Windows.
En dag skulle jag formatera mitt C: (120GB) men det blev något fel och Windows instalationen avbröts och sedan när datorn startar så står det: "NLDR saknas, tryck Ctrl+Alt+Del för att starta om".
Det stora problemet blev att om jag flyttar om hårddiskarna så att 160GB blir primär och 120GB sekunder, för att sedan installera Windows på den andra hårddisken och formatera den på 120GB från Windows blev att samma felmeddelande kom upp. Just nu så funkar det om jag bara har den med 160GB inkopplad, men då får jag välja mellan 2 olika Windows instalationer som jag vill starta och jag måste ha Windows skivan i för att hjälpa hårddisken att boota. Jag har också formaterat den på 160GB. Värt att nämna är att jag tror att felet ligger i att den gamla Windows installationen låg på C: (120GB) men nu har den på 160GB blivit till C:.
Snälla hjälp mig, om ni har några frågor så svarar jag gärna, jag vill verkligen ha en fungerande dator.

Tack på förhand, Frisky.

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..