Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem vid uppstart (Krash)

Postat av Becar001 den 29 September 2007, 22:16
4 kommentarer · 26 träffar
Hej efter 3de gången som jag har formaterat datorn pga samma problem så skulle jag villja veta vad de kan vara..

Det är så att när jag startar datorn så precis innan windows start rutan kommer fram så får datorn ett BRUMMANDE ljud.. (SCHHSCHHSCHHSCHHHSCHHSCHHHH.. ......CHHHSCHHSCHHHH........CH HHSCHHSCHHHH)

och så kommer det snabbt en blå ruta fram o så startas datorn om... man hinner inte ens se vad det står på den blåa rutan.

Testade dammsuga datorn för att ta bort damm..

Funkade men samma ljud vid uppstarten men efter ett tag så kom jag ändå in på datorn o sen när nu det har funkat och kommit in så fungerar det glas klart, men ja som sagt vid omstart... datorn är riktigt gammal vet inte riktigt vad den "har" o så.. så om ni har nått program som jag kan tanka o se efter i någon logg o skicka den om ni behöver för att kunna lösa detta .. så skicka gärna.

Och jo har 2 hårddiskar en som kom med datorn för ett tag sen... och en ny så om det skulle vara fel på den första hårddisken så tror ni att det skulle hjälpa om man tog ut den o gjorde om den nya till "master" eller hur man nu säger.

Och jo ljudet som brummar så där frunktansvärt är från Hårddisken....och så lyser det gult från.. den som alltid lyser gult när datorn jobbar men själva ljudet antar jag att e från hårddisken.

Tack för svar mvh Ben~

PS. Förlåt om jag har skrivit lite för kvikt.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..