1
Datorkunniga, Hjälp!
Postat av michael91 den 20 September 2007, 22:41
6 kommentarer · 18 träffar
Hej, nu är det så att min dator är helt knäckt. Vill inte starta alls. Jag ska ta det från början, allt börja med att jag skulle dammsuga min rum. Jag kopplar in dammsugaren i förläggnings sladden där allt som hör ihop med datorn sitter ihopkopplat dvs dator, skärm och skrivare. Strömswitchen är satt på av på förlängningssladden så jag trycker på den så den blir på.
PANG säger det och en blixt där jag har kopplat in dammsugarn. Okej då, proppen har gått. Jag bytar proppen. Skärmen får ström, knappen som sitter bakom på nätagget lyser rött som den brukar när den står på on. Men så försöker jag starta datorn och inget alls händer. Den startar inte alls har varit så sen igår. Vad kan vara felet, när det small var datorn inte äns igång.
Är det nätagget lr kanske moderkortet lr vad kan det vara ?
Har plockat isär datorn av frustration. :P
Sitter på morsans datorn för tillfället.
Jaja, men ber om hjälp o råd om vad som kan vara fel.
Tack på förhand.
PANG säger det och en blixt där jag har kopplat in dammsugarn. Okej då, proppen har gått. Jag bytar proppen. Skärmen får ström, knappen som sitter bakom på nätagget lyser rött som den brukar när den står på on. Men så försöker jag starta datorn och inget alls händer. Den startar inte alls har varit så sen igår. Vad kan vara felet, när det small var datorn inte äns igång.
Är det nätagget lr kanske moderkortet lr vad kan det vara ?
Har plockat isär datorn av frustration. :P
Sitter på morsans datorn för tillfället.
Jaja, men ber om hjälp o råd om vad som kan vara fel.
Tack på förhand.