Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorköp!

Postat av Darkcheats.org den 8 September 2007, 23:30
16 kommentarer · 84 träffar
Halo där.

Datorn kommer byggas runt november månad.

Jag har sålt min dator början av sommaren, nu måste jag ha en ny dator. Nu tänker jag bygga en värsting dator till att ha den i minst 2 år. Jag orkar inte ha en dator 4-7 månader o sedan sälja vidare.

Till att börja med säger jag att, jag är en väldigt väldigt kräsen person vad gäller oväsen från datorn. Den datorn jag sålde byggde jag i ett Antec p180 chassi. Tyvär var det inte som folk påstod vad gäller tysthet.
Jag har funderat på att köpa ett heatpipe chassi. Jag vill jätte gärna att ni delar med er av eran kunskap till mig elr åsikter vad gäller detta avseende. Ifall ni inte rekomenderar heatpipe chassi, få med gärna en annan lösning till att nästan få datorn knäpp tyst ( min dator brukar vara på 24 timmar runt, den ska stå i mitt lilla rum förresten).

Hårdvara jag funderar över:

Grafikkort: GeForce 8800GTX 768MB .... tänkte hålla ett kik efter det på blocket. annars blir det för dyrt.
Processor: Core 2 Dou, elr AMD:s nya processorer, dem lär komma ut i september månad.
Moderkort: beror på processor.
Minne: DDR2 PC8500 på minst 2gb.
HDD: 500GB
Tv-kort med Dubbel TV-mottagare
ett satelit mottagar kort så jag kan titta på parabol.
Chassi: funderar över heatpipe chassi ... Jag tog en titt på HFX classic, den var väldigt snygg och rimlig i pris, men tror jag väljer ett stort stationärt chassi, vad säger ni andra??? har du en knäpp tyst lösning, så kom gära med den. :-D
Nätagg: har ingen aning räcker det med 700W???
Skärm: en vass 24 tummare med pivot fot, jätte bra ifall den har HDMI ingång. Den ska jag kika efter på blocket.

Lite frågor ...

Vad gäller 24 tums skärm så ligger dem på 1920x1200, kommer jag då kunna se full hd material på den?????.

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz och Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz ligger på samma pris, vilket är bäst utav dem, elr snabbast, elr vad skulle välja i mitt fall.

Vad gäller hårdvara kompatibitet, är det att bara koppla samman hårdvara så länge dem stödjer varandra, TEX. att jag köper ett 775 moderkort vilket märke då som helst o kopplar samma core 2 dou processorn kan det ibland upp stå ett visst okompatibiltet?.

Kan ni snälla ge lite upplysningar inför tv kort o så, jag har aldrig haft ett tv kort. (altså vad bör tänka på).

Jag tittar mycket på film och spelar mycket. Dessutom belastar jag processorn mycket.

(Datorn vill jag helst bygga med egna händer)
Jag hoppas några utav er kan hjälpa mig ut ur denna vistelse.

/mvh gynekologen

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..