Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

RAID-problem

Postat av niiinen den 22 Juli 2004, 08:21
31 kommentarer · 49 träffar
Nu blir ja snart sne. Jag har en 80gb och en 120 gb HDD som jag kör som master båda två. Dom sitter i varsin ATA133 RAID port. Jag kör dom som vanliga diskar, INTE stripning eller mirroring asså. Med mitt mb (msi) följde en diskett me fyra drivisar för "WinXP","Win2000", "WinNT" och "Win98". Jag bootade upp på min XP-skiva och tryckte f6 så jag kunde installera raid drivrutin, ploppade in disketten, allt var lajbans.
Förutom att den klassiska rutan som även kommer upp när du slänger in NVIDIA drivisar kom upp. "Drivrutinerna är inte signerade för xp osv". Tog "Fortsätt ändå".
Första xp-booten på mina "nya" raid-diskar gick jättebra.
Sen skulle ja slänga in Service Pack 1 och bootade sedan om.
Då kom det; "Boot failure". Man kunde se att den försökt boota på diskett, cd och sedan s.k. SCSI som den kallar mina raid-diskar. Vad gör jag? SP1 sötte uppenbarligen bort mina raid-drivrutiner, så finns det några bra windowsdrivisar att ladda ner eller kanske nyare från MSI, som windows tycker om?
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..