Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datoruppgradering!

Postat av vizzavi den 20 Juli 2004, 04:20
17 kommentarer · 236 träffar
Först o främst vill jag ha svar på en fråga, är det värt att köpa än dator nu? Det sägs att priserna ska sänkas rätt bra till hösten - sant? Men iallafall, till saken!

HalfLife 2 kommer snart och vill ha datorn full-optimerad för just det spelet men ändå till ett rimligt pris (8500kr) (komponenter som inte finns med här har jag redan hemma, såsom CD-brännare/Floppy etc.):

Chassi: Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX

Modekort: Gigabyte GA-K8NS Pro nForce3 250 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket754 ATX

Processor: AMD Athlon64 3200+ 2000MHz/2.0GHz 1024kb bulk Socket754

Minnen: Corsair CMX512-3200LL XMS3200 Low Latency 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz with Heatsink

Grafikkort: Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro ICE Q 128Mb DDR Tv-out DVI RETAIL AGP

Hårddiskar: 2st S-ATA 120gb som jag ska RAID:a. (dessa äger jag redan)

Det jag undrar är följande:

1. Är det 'rätt' märke jag har valt på mitt radeon-kort?

2. Vad för processorfläkt ska jag köpa? Ska klocka, så en rejäl vore fint!

3. Minnena, är de optimerade för just spel o sånt?

4. Moderkortet, någon som har erfarenhet av det? jag har då hört att det ska vara väldigt lyckat! Någon som har något annat förslag kanske?

5. Är det bättre att kanske dra ner på minne/processor/moderkort lite för att sätta dit ett x800 PRO istället för 9800 PRO (Kom ihåg att datorn är för HL2!)
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..