Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Angående grafikkort

Postat av platTfisk! den 26 Juli 2007, 16:57
17 kommentarer · 108 träffar
Dags att uppgradera grafikkortet då mitt nuvarande Radeon 9800xt börjar bli lite dammigt. Tråkigt när jag inte ens kan starta spel såsom Lost Planet och Rainbow Six Vegas.
Och då har jag några frågor då jag inte är allt för hajj på insidan av min kära burk.

Jag kör på en flatscreen 17" som jag kör på 1280*1024 och rullar på en 3.2 gHz processor och 1gb minne. Hurvida detta är relevant med grafikkortet vet jag inte men lika bra att skriva. Vista har jag inte planerat skaffa än, inte förens jag är säker på att det rullar bra med relativt få buggar vilket också öppnar dörren för en till fråga, directx.
Det jag vet är att AGP är föråldrat och det är PCI-E man ska skaffa sig.

Till frågorna...

1. Vad spelar det för roll om jag har 256mb eller 512mb minne på grafikkortet?

2. Klarar XP av Directx 10 eller är Directx 9 det som kommer att bestå?

3. Stödjer alla nya grafikkort pixel shader 2.0 och uppåt (oavsett prisklass)?

Och så till den självklara, vilket grafikkort skulle ni rekommendera i prisklassen 1.300-2.000:-?

Sökte i forumet men hittade ingen tråd som fick mina frågor besvarade.
Fyll gärna i om det är något mer jag borde tänka på när jag köper ett grafikkort. Tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..