Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Har en amd athlon 5200+ dual core, jag måste stänga ner ena kärnan när jag spelar cs 1.6 annars börjar det hacka vansinnigt. Försvinner direkt när jag stänger ner ena kärnan för hl.exe.
De säger att intel är bättre, dock så märker jag ingen större skillnad och AMD är betydligt billigare.
Min amd64 5200+ x2 dualcore fungerar hur bra som helst, extremt nöjd.
Särskilt nu när man kan använda fraps och recorda i höga upplösningar med dual core processorer. :P
Intel är bättre för tillfället. Tro inte på alla mindre kunniga här. Man behöver inte stänga av någon kärna på intel-processorerna heller utan det funkar alldeles utmärkt.
alla som kryssar AMD i pollen är väldigt ignoranta eller okunniga då INTEL klassar ut AMDs processorer nått så oerhårt så om AMD inte kommer på en ny fyrkärnig som håller sig i samma prisklass och prestanda som INTELS så kommer dom att lägga ner.
de är lite snack om deras nya kärna "chicago" (har för mig den hette så) som ska vara en värsting och ska hålla, men personligen tror jag att den kommer floppa.
#20 har helt rätt, intelcore2duo är väldigt väldigt bra men de e för att dom är så pass klockvänliga, min bror har köpt en av deras billiga varianter eller "första releaser" om man säger så för 1.3 (den kostar 6-700 nu), han klockade upp den från 1.8 ghz till 3.4 ghz och kör den felfritt.
I alla tester har hans processor KÖRT ÖVER den dyraste varianten av intelcore2duo!
Har bytt till Intel nu på min nya dator... väldigt nöjd. Kör på en intel2duo e6600 2.4 ghz. presterar grymt i nya spel! har ett asus 8800gts 640 mb och 2 gb corsair xtreme till det... LAGG fritt var det här :D hade amd förut, men så pass gammal så inget att jämföra med ^^
Om Intel är billigare, kör på det!
#27 Jag har hört andra här på forumet som har haft det problemet att de måste stänga av ena kärnan... Jag visste inte helt säkert, har aldrig testat själv.
intel har bättre processorer för att dom släpptes 8 månader~ efter AMD's dualcore. Om du bara ska spela cs så är AMD skitbra, om du ska spela mer krävande spel såsom F.E.A.R. så ska du ta intel c2, eller helt enkelt vänta några månader på Phenom som kommer krossa allt intel står för
#38 kanske inte behöver lura killen med fel aktiga svar. :) På en intel behöver man inte alls stänga ner en kärna , jag har ju en själv så jag vet nog det :)
#40 #41 jag snackar inte skit. Men för att få systemet stabilare så bör man göra det och det är inget felaktigt svar!
Ta reda på fakta innan ni börjar att anklaga folk för det.
AMD´s dual core och intels c2d fungerar inte alls på samma sät då amd´s kan jobba separat medans intel inte kan det!
och #40 har jag sagt att intel är sämre en amd? ioförsig är amd stabilare (bättre) i spel en intel men en intel processor presterar bättre i spel men är mkt ostabilare eftersom att den byter kärna hela tiden.
anandtech-testet så är E6600 oklockad, den presterar åt helvete när den klockas.
FX-62 blir spöad av en E6600, en FX-62a som kostar 6 250 kr. Prisvärt.
Räcker inte detta som bevis så föreslår jag er att gå i skolan och lära er läsa.
fanboys, lägg ner, ni blir bara mer pinsamma för varje kommentar."
Fyfan vad ni på Fragbite vet lite, det är så förbannat skrattretande. SÖK KUNSKAP alla AMD-ungar, lär er, snälla, sweclockers, tomshardware, gör vadfan ni vill men SKAFFA KUNSKAP. Ni lurar ju på folk så jävla felaktig fakta så man blir ju tårögd.
#50 fel, läs mina tidigare kommentarer. #23 #24 #36, läs även #45, han verkar vara vettig.
och det där skitsnacket omatt intel inte kan arbeta separat... fyfan, kommentera inget mer då du leder folk på villovägar + att du ska läsa kommentarerna listad ovan
Jag gillar Amds mycket mer än intel! Ok visst jag är väll en "Fanboy" då ?
Men Jag kollar på komplett. Amds 6000+ 2g ram + Moderkort = 2995kr
Sen kollar vi på Intels samma så är det ca 1.7k dyrare.
Med Amds paket så spelar man exakt alla spel utan lagg idag eller hur ?
Så varför fan ska man köpa intel ?
#56 Svensklektioner? man lär sig svenska på svenskalektioner. Är du trött? Ja gå och lägg dig då. Sa bara vad jag tyckte, du behöver inte ta åt dig för sånt.
jag skulle vänta med att köpa datpr/processor AMD kommer snart ut med en ny stark processor som knäcker intel så j*vla hårt. btw jag har aldrig stängt av ena processor kärnan med min AMD 4600+ X2
SNÄLLA, INTEL ÄR BÄTTRE ÄN AMD!
Alla som säger att AMD ska släppa en värsting processor, vad ska intel då göra? Jo de ska släppa en med 8 kärnor, medans AMD fortsätter med sina 2mb cache och 2 kärnor.
Intel har blivit bättre, det är bara att erkänna Amdfanboys.
#61 Han var ju redan inne på internet eftersom han satt här ditt ansikte >.< Sen hade du säkert inte fattat att han har rätt utan bevis.
#54 För att du får en bättre processor som är god för en bra bit över 3 Ghz. En AMD 6000+ är nästan maxklockad från stock. Sen så kan jag tänka mig att det skiljer 700:- men knappast 1700:-
fan va drygt folk här som drar en amd fanboys stup i kvarten.
men det är ju en fråga Amd eller Intel, och då utgår man ju från sina egna tankar.
Intel må vara starkare och snäppet bättre men det är till en viss prisskillnad som är onödig att satsa på när graffet tar hand om det mesta, lär er innan ni talar.
#68 Det är ingen smakfråga vad som är bäst mellan AMD eller Intel. Det är definitivt ingen smakfråga när det finns bevis, och när man verkligen kan bevisa vad som är bäst i det här fallet processorer. Vet du ens vad som innebär med smakfråga?
För 990 kr får man en E4300, klockar man upp den till ~2.7GHz så spöar även den en 6000+ med stora marginaler. Och till 2.7GHz är det definitivt att bara öka FSB, man kan tom köra med stock-kylning utan problem. Varenda jävla E4300 klarar 2.7GHz.
Och folk som säger att AMDs nya CPU kommer klå C2D, vore det inte jävligt dåligt och ologiskt om den inte gjorde det? Intel släpper också nya processorer, Penryn närmare bestämt.
Allt jag ber om är att läsa på, är det för mycket begärt?
#71 Alltid i ditt liv att den gör. Varför? Jo för att 6000+ knappt går att överklocka. Du når kanske 3.2 Ghz, stock= 3.0 Ghz. Stock presterar den likvärdigt med en E6600 @ stock = 2.4 Ghz. En E4300 @ 3.2 Ghz (vilket absolut inte är en omöjlighet; kör själv min E4300 i 3.15 Ghz och det tar inte stopp där) spöar en 6000+ lätt.
Du ser att den slår en E6700 som ligger på 2.7GHz, en E6600 ligger på 2.4GHz och även en E6600 slår 6000+ och med 300MHz extra slår den 6000+ ännu mer, det borde även du kunna räkna ut.
den enda klara svaret du har fått utav den här tråden är, att fb är helt fel sida att fråga om hårdvara på. det ser du ju genom den omröstningen du har.
#72 Eftersom att srörre delen av folket emd datorer inte överklockar så är ett AMD billigare också. Men om du skall överklocka så måste du ha ett bra mobo, och mobo som stödje intel kostar i regel en del mera en AMD.
Om man skall spela med sin dator är amd ett bättre system att använda sig av. det är FAKTA
#83 Ta print på att du kör i 3.5GHz, och jag vill ha riktig print. Samt att, originalkylaren KAN du inte köra med när du säger att den är så "välldigt stabil", så vad använder du?
Asus p5b räcker gott och väl för att nå den låga FSB som krävs med en E4300 då den har x9 i multiplier. 340 fsb klarar den med goda marginaler.
1 000 kr för ett moderkort är väldigt rimligt. 2 000 kr för moderkort+CPU, en CPU som klår alla processorer när den överklockas.
För ett okej AMD-system blir ett moderkort ~800 kr som minst + 6000+, 1 490 kr = 2 300 kr, det är både sämre och dyrare.
" Om man skall spela med sin dator är amd ett bättre system att använda sig av. det är FAKTA"
Säg den kommentaren på ett forum där de har mer kunskap än på FB så blir du brutalt jävla söndersågad, nu blir du det fast inte av den stora massan, just pga fanboy-människorna.
Bevis, seriöst, jag SKA ha bevis på att den kommentaren stämmer, nog för att du får ödsla hela din livslängd på att söka men det är ditt problem. När man diskuterar måste man kunna bevisa att man har rätt, iaf när man diskuterar saker som GÅR att bevisa.
Nu är inte 6000+ med, men du säger att AMD är ett bättre köp om man spelar, jag ser det. ^o) Och vill du ha mer bevis kan jag mata dig med det. Säg bara till, du lär bli proppmätt. :>
enter308, ge upp. du har så fel... kolla på sweclockers och läs lite, innan du kommer med din "fakta" om att amd är bättre än intel... kom med bevis att amd är bättre så tror jag på dig.
#84 jag skulle absolut inte tro att den har en chans mot din e4300 i 3,5 Ghz i spel möjligtvis men inte annars.
min kyllning är moctua med 2 st 120mm fläktar som sitter på flännsen (en blåser in och en suger ut, mot en fläkt som drar ut luften ur chassit.
Sen har jag 4 st 120 mm fäktar som drar in luft i chassit
3 i frontern (en till minna 4 hårddiskar) och en i botten som dock inte är från noctua men från akasa men den brukar jag inte ha igång låter över 10 db:P mitt nätagg är corsair hx 620 W (knäppt tyst)
Jag vet att detta kanske är lite overkill men jag tänkte slå på stort då jag köpte datorn för 2 veckor sedan, allt för att få ett så svalt och tyst system som möjligt.
#88 Jag börjar bli trött på ditt skit-snack. Hela din jävla kommentar la du åt att skriva om din kylning. Svara på allt jag skrev är du väldigt snäll.
Här har du en recension om en E4300 @ 3.5GHz, den CPUn som inte skulle slå din AMD processor, till den stora förvåning lär du upptäcka att den klår varenda jävla processor som är med i det där testet oftast. Hur jävla många gånger ska man behöva kopiera in skiten? Klickar du ens på länkarna eller vägrar du bara inse att du har så jävla mycket fel? http://www.sweclockers.com/tes t/?id=617
LÄS HELA JÄVLA RECENSIONEN!
Och hur var det med prisvärdheten? 2k för E4300 samt helt okej moderkort. 2,3k för en riktigt dålig CPU förhållande till dess pris och överklockningsmöjligheter samt att man får ett halvtaskigt moderkort.
Du kan inte inse att du gjorde ett dåligt köp, och du kan definitivt inte inse att du har fel, och en jävla fanboy som ska försvara det man själv äger, en i mängden.
hahah har aldrig sett en person som Enter308 som tror sig kunna mkt om datorer men som faktiskt inte vet ett skit. sen att du förutom slösar massa pengar på en AMD processor så slösar du även på en hel del kylning för att klocka den HELA 500mhz. HAHAHA.
själv så sitter jag på en intel såklart, alltid älskat amd tidigare fast det är ju bara att inse. amd är verkligen skitkassa i dagsläget :) sen om dom kommer ta igen med sina nya processorer är nog bara drömmar.
min Core2Duo är en E6320 med 4MB cache som jag har klockat lite "lätt" till 3.23GHz på mitt Asus P5N-E SLI. billigt och förbannat bra.
justja, du köpte kylning för att överklocka ditt "monster" jag har överklockat min E6320 till 3.23GHz och det är med BOX-kylaren. :) knappt hörbart heller då det är den enda fläkten i datorn som puffar på i 1500~rpm resten går segare.
EDIT: vill säga att "slå på stort" som du skrev i #88 tyvärr du har faktiskt inte slagit på stort alls, en AMD 6000+ är litet gemfört med "intel-slå-på-stort"
#92 Ja att du försvarar en AMD 6000+ mot en C2D visar exakt hur mycket du kan, dvs inget. Min processor kostade 1490kr när jag köpte den och mitt Asus P5N-E Sli runt 1000kr dvs. 2500kr sammanlagt och ditt 2300kr sammanlagt alltså 8% prisskillnad. Men då jämför vi bara prisskillnaden, prestandaskillnaden då? ska man chansa lite snällt och säga att prestandan blir nog upp till 50% bättre till mitt systems favör?
Fast sen så har vi ju båda överklockat våra system, du har klockat din hela 500mhz... vilket kostade dig 600kr pga. den tysta kylningen du behövde eftersom AMD drar såpass mkt ström. Jag kör min intel
klockad från 1.82ghz till 3.23ghz :) och då använder jag orginalkylaren och den snurrar aldrig mer än 1500rpm dvs. väldigt tyst.
Märks ju att du verkligen bara snackar skit
"köpte min 6000+ för 1490 kr och asus msn e sli för 800 kr det är biligare en bara din processor"
Jag köpte min E6320 för 30-40dagar sen och då betalade jag 1490kr, vilket den fortfarande kostar på datorbutiken.se(finns säkert billigare också) så på vilket sätt är din processor billigare?
Slutsats: Du har köpt ett moderkort som heter MSN, en processor som presterar sämre än Intels prismotsvarighet som är E6320 med 4MB Cache(din har 2MB) och du betalade samma pengar för det. Du lägger till ytterligare 600kr för att klocka hela 500mhz vilket gör att du i ett överklockat-prestanda-pris-spe kpektiv så har du gjort bort dig i alla dom kategorierna.
Grattis.
EDIT: Förresten vad spelar det för roll vad min processor kostar och din? Min är ju fortfarande mycket bättre pris/prestanda oavsett om den kostade 1000kr mer än vad din gör, förstår inte hur dina argument kan hjälpa dig att styrka din sak på något förnuftigt plan överhuvudtaget
"För ett okej AMD-system blir ett moderkort ~800 kr som minst + 6000+, 1 490 kr = 2 300 kr, det är både sämre och dyrare."
"Och hur var det med prisvärdheten? 2k för E4300 samt helt okej moderkort. 2,3k för en riktigt dålig CPU förhållande till dess pris och överklockningsmöjligheter samt att man får ett halvtaskigt moderkort."
Vad var det jag sa? 800 kr la du ut på moderkortet, och 1 490 kr för CPUn. 1050 kr på ett Asus P5B samt 990 kr på en E4300.
E4300 + P5B = 2 040 kr.
Amd 6000+ + moderkort, 800 kr= 2 290 kr.
Intel-valet är både åt helvete mycket bättre och dessutom billigare.
Har du kollat synen?
Ett exempel på att du tror dig veta något du inte vet.
" Om man skall spela med sin dator är amd ett bättre system att använda sig av. det är FAKTA"
Notera, det är bara ett exempel.
Hur går det med print-scrnen? Hur går det med bevisen som jag har frågat efter några gånger nu?
Tackar gud att killen på mitt jobb (Dustin AB) valde intel e6600 i min nya burk, eftersom ni säger att den är bra :P verkar ju definitivt som om Intel är det klara köpet när man LÄST!! allt som lossah och ddly har skrivit och kopierat som bevis för Intels processer.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
AMD (0%)
Intel (100%)
4200+ funkar jävla bra ska jag säga dig!
Min amd64 5200+ x2 dualcore fungerar hur bra som helst, extremt nöjd.
Särskilt nu när man kan använda fraps och recorda i höga upplösningar med dual core processorer. :P
"Amd är bäst & kommer alltid vara bäst."
fanboy skala 10.0
de är lite snack om deras nya kärna "chicago" (har för mig den hette så) som ska vara en värsting och ska hålla, men personligen tror jag att den kommer floppa.
*edit* jag använder AMD själv.
#8 uhm.. intel är väldigt mycke billigare än amd. http://www.komplett.se gå in o jämför priser.
#20 har helt rätt, intelcore2duo är väldigt väldigt bra men de e för att dom är så pass klockvänliga, min bror har köpt en av deras billiga varianter eller "första releaser" om man säger så för 1.3 (den kostar 6-700 nu), han klockade upp den från 1.8 ghz till 3.4 ghz och kör den felfritt.
I alla tester har hans processor KÖRT ÖVER den dyraste varianten av intelcore2duo!
= INTEL över amd.
* Presterar bättre för pengarna
* Mer klockvänliga
* Funkar grymt bra till både kontorsarbete / film redegering och spel
Förstår inte hur denna argumentationen kan börja varenda jävla gång frågan kommer upp på fragbite, Än så länge är INTEL BÄTTRE.
Ni som betvivlar mig läs detta 100 gånger...
" Intels nuvarande core2duo, spöar AMD's dual cores "
AMD (48%)
Intel (52%)
Lite för många AMD fanboys?
Intel är ju bättre, spelar ingen roll vad man tycker.. .-.-
Det är ju AMDs man måste stänga ner en kärna på med intels behöver man aldrig tänka på det..
spelar ingen roll vad ni tycker det är som #24 sa intels ÄR bättre
Om Intel är billigare, kör på det!
#28 AMD är lite billigare.
#33 finns redan och köpa, känner en kille som har 4-kärnig prolle, nästan 5 k gick den på.
ONT: Har hört att E6600 är riktigt bra
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=334048
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=330169
och en dyrare modell med 2.93 ghz och nå annat skit som var bättre har också kommigt ut, finns på datorbutiken.
Direktlänk till denna sida: http://www.datorbutiken.com/ho me/default.aspx?Product=IQX670 0
Xeon är väääldigt gammalt :)
Ta reda på fakta innan ni börjar att anklaga folk för det.
AMD´s dual core och intels c2d fungerar inte alls på samma sät då amd´s kan jobba separat medans intel inte kan det!
och #40 har jag sagt att intel är sämre en amd? ioförsig är amd stabilare (bättre) i spel en intel men en intel processor presterar bättre i spel men är mkt ostabilare eftersom att den byter kärna hela tiden.
" http://www.neoseeker.com/Artic les/Hardware/Reviews/core2duo_ e6600/9.html
http://www.neoseeker.com/Artic les/Hardware/Reviews/core2duo_ e6600/10.html
http://www.sweclockers.com/art icles_show.php?id=617&page=1
http://www.anandtech.com/cpuch ipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=1 4
http://www.tt-hardware.com/mod ules.php?name=News&file=articl e&sid=9462
http://xtreview.com/review115. html
http://www.tbreak.com/reviews/ article.php?cat=cpu&id=456&pag enumber=4
anandtech-testet så är E6600 oklockad, den presterar åt helvete när den klockas.
FX-62 blir spöad av en E6600, en FX-62a som kostar 6 250 kr. Prisvärt.
Räcker inte detta som bevis så föreslår jag er att gå i skolan och lära er läsa.
fanboys, lägg ner, ni blir bara mer pinsamma för varje kommentar."
Fyfan vad ni på Fragbite vet lite, det är så förbannat skrattretande. SÖK KUNSKAP alla AMD-ungar, lär er, snälla, sweclockers, tomshardware, gör vadfan ni vill men SKAFFA KUNSKAP. Ni lurar ju på folk så jävla felaktig fakta så man blir ju tårögd.
Och det är jag själv som skrivit det jag kopierade in, vill du ha bevis på det med? :D
http://www.fragbite.se/?thread ID=414665&commentNr=50#comment 50
Så, nu kan du börja komma med något vettigt.
och det där skitsnacket omatt intel inte kan arbeta separat... fyfan, kommentera inget mer då du leder folk på villovägar + att du ska läsa kommentarerna listad ovan
Men Jag kollar på komplett. Amds 6000+ 2g ram + Moderkort = 2995kr
Sen kollar vi på Intels samma så är det ca 1.7k dyrare.
Med Amds paket så spelar man exakt alla spel utan lagg idag eller hur ?
Så varför fan ska man köpa intel ?
*Ingen på fragbite vet vad en processor är :S
Inget personligt . Är bara trött och gnällig pga denna tråd.
Annars tror jag inte att det spelar så stor roll för dig vilket du andvänder!
http://www.google.com/search?n um=100&hl=sv&rls=com.microsoft %3Asv%3AIE-SearchBox&rlz=1I7AD BF&q=Svenskalektioner&lr =
"menade du "Svensklektioner" "
Dinns inget som heter svenska lektioner
Från en Oldschool i en annan tråd:Lär dig att det heter svensklektioner innan du klagar ffs.
16.
Alla som säger att AMD ska släppa en värsting processor, vad ska intel då göra? Jo de ska släppa en med 8 kärnor, medans AMD fortsätter med sina 2mb cache och 2 kärnor.
Intel har blivit bättre, det är bara att erkänna Amdfanboys.
#54 För att du får en bättre processor som är god för en bra bit över 3 Ghz. En AMD 6000+ är nästan maxklockad från stock. Sen så kan jag tänka mig att det skiljer 700:- men knappast 1700:-
men det är ju en fråga Amd eller Intel, och då utgår man ju från sina egna tankar.
Intel må vara starkare och snäppet bättre men det är till en viss prisskillnad som är onödig att satsa på när graffet tar hand om det mesta, lär er innan ni talar.
OnT: Jag har inte hängt med så jättebra i utvecklingen nu, men jag har hört att Intel ska vara bättre atm.
För 990 kr får man en E4300, klockar man upp den till ~2.7GHz så spöar även den en 6000+ med stora marginaler. Och till 2.7GHz är det definitivt att bara öka FSB, man kan tom köra med stock-kylning utan problem. Varenda jävla E4300 klarar 2.7GHz.
Och folk som säger att AMDs nya CPU kommer klå C2D, vore det inte jävligt dåligt och ologiskt om den inte gjorde det? Intel släpper också nya processorer, Penryn närmare bestämt.
Allt jag ber om är att läsa på, är det för mycket begärt?
Du ser att den slår en E6700 som ligger på 2.7GHz, en E6600 ligger på 2.4GHz och även en E6600 slår 6000+ och med 300MHz extra slår den 6000+ ännu mer, det borde även du kunna räkna ut.
Eftersom du ska köpa helt ny dator så ska du köpa Intel.
AMD 50%
INTEl 50%
Om man skall spela med sin dator är amd ett bättre system att använda sig av. det är FAKTA
Hur som helst har den någon chans mot en E4300 som körs i 3.5 Ghz.
Och nej, det är inte fakta att AMD är bättre att spela med. Ge mig bevis på att det är så tack.
Asus p5b räcker gott och väl för att nå den låga FSB som krävs med en E4300 då den har x9 i multiplier. 340 fsb klarar den med goda marginaler.
1 000 kr för ett moderkort är väldigt rimligt. 2 000 kr för moderkort+CPU, en CPU som klår alla processorer när den överklockas.
För ett okej AMD-system blir ett moderkort ~800 kr som minst + 6000+, 1 490 kr = 2 300 kr, det är både sämre och dyrare.
Säg den kommentaren på ett forum där de har mer kunskap än på FB så blir du brutalt jävla söndersågad, nu blir du det fast inte av den stora massan, just pga fanboy-människorna.
Bevis, seriöst, jag SKA ha bevis på att den kommentaren stämmer, nog för att du får ödsla hela din livslängd på att söka men det är ditt problem. När man diskuterar måste man kunna bevisa att man har rätt, iaf när man diskuterar saker som GÅR att bevisa.
http://www.sweclockers.com/art icles_show.php?id=617&page=9
Nu är inte 6000+ med, men du säger att AMD är ett bättre köp om man spelar, jag ser det. ^o) Och vill du ha mer bevis kan jag mata dig med det. Säg bara till, du lär bli proppmätt. :>
kolla på #85 istället. bättre recension där, om just detta ämne
min kyllning är moctua med 2 st 120mm fläktar som sitter på flännsen (en blåser in och en suger ut, mot en fläkt som drar ut luften ur chassit.
Sen har jag 4 st 120 mm fäktar som drar in luft i chassit
3 i frontern (en till minna 4 hårddiskar) och en i botten som dock inte är från noctua men från akasa men den brukar jag inte ha igång låter över 10 db:P mitt nätagg är corsair hx 620 W (knäppt tyst)
till detta har jag 2 fläktkontrollers
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=326999
är min cpu flänns
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=325742
Består alla minna fläktar av
Här är en blid i paint på datorn
http://www.fuskbugg.se/pub/mis c/Dator.bmp
Jag vet att detta kanske är lite overkill men jag tänkte slå på stort då jag köpte datorn för 2 veckor sedan, allt för att få ett så svalt och tyst system som möjligt.
Här har du en recension om en E4300 @ 3.5GHz, den CPUn som inte skulle slå din AMD processor, till den stora förvåning lär du upptäcka att den klår varenda jävla processor som är med i det där testet oftast. Hur jävla många gånger ska man behöva kopiera in skiten? Klickar du ens på länkarna eller vägrar du bara inse att du har så jävla mycket fel?
http://www.sweclockers.com/tes t/?id=617
LÄS HELA JÄVLA RECENSIONEN!
Och hur var det med prisvärdheten? 2k för E4300 samt helt okej moderkort. 2,3k för en riktigt dålig CPU förhållande till dess pris och överklockningsmöjligheter samt att man får ett halvtaskigt moderkort.
Du kan inte inse att du gjorde ett dåligt köp, och du kan definitivt inte inse att du har fel, och en jävla fanboy som ska försvara det man själv äger, en i mängden.
själv så sitter jag på en intel såklart, alltid älskat amd tidigare fast det är ju bara att inse. amd är verkligen skitkassa i dagsläget :) sen om dom kommer ta igen med sina nya processorer är nog bara drömmar.
min Core2Duo är en E6320 med 4MB cache som jag har klockat lite "lätt" till 3.23GHz på mitt Asus P5N-E SLI. billigt och förbannat bra.
justja, du köpte kylning för att överklocka ditt "monster" jag har överklockat min E6320 till 3.23GHz och det är med BOX-kylaren. :) knappt hörbart heller då det är den enda fläkten i datorn som puffar på i 1500~rpm resten går segare.
EDIT: vill säga att "slå på stort" som du skrev i #88 tyvärr du har faktiskt inte slagit på stort alls, en AMD 6000+ är litet gemfört med "intel-slå-på-stort"
vad kostade din processor och vad tror du min kostade när jag köpte den?
köpte min 6000+ för 1490 kr och asus msn e sli för 800 kr det är biligare en bara din processor
Fast sen så har vi ju båda överklockat våra system, du har klockat din hela 500mhz... vilket kostade dig 600kr pga. den tysta kylningen du behövde eftersom AMD drar såpass mkt ström. Jag kör min intel
klockad från 1.82ghz till 3.23ghz :) och då använder jag orginalkylaren och den snurrar aldrig mer än 1500rpm dvs. väldigt tyst.
Märks ju att du verkligen bara snackar skit
"köpte min 6000+ för 1490 kr och asus msn e sli för 800 kr det är biligare en bara din processor"
Jag köpte min E6320 för 30-40dagar sen och då betalade jag 1490kr, vilket den fortfarande kostar på datorbutiken.se(finns säkert billigare också) så på vilket sätt är din processor billigare?
Slutsats: Du har köpt ett moderkort som heter MSN, en processor som presterar sämre än Intels prismotsvarighet som är E6320 med 4MB Cache(din har 2MB) och du betalade samma pengar för det. Du lägger till ytterligare 600kr för att klocka hela 500mhz vilket gör att du i ett överklockat-prestanda-pris-spe kpektiv så har du gjort bort dig i alla dom kategorierna.
Grattis.
EDIT: Förresten vad spelar det för roll vad min processor kostar och din? Min är ju fortfarande mycket bättre pris/prestanda oavsett om den kostade 1000kr mer än vad din gör, förstår inte hur dina argument kan hjälpa dig att styrka din sak på något förnuftigt plan överhuvudtaget
"För ett okej AMD-system blir ett moderkort ~800 kr som minst + 6000+, 1 490 kr = 2 300 kr, det är både sämre och dyrare."
"Och hur var det med prisvärdheten? 2k för E4300 samt helt okej moderkort. 2,3k för en riktigt dålig CPU förhållande till dess pris och överklockningsmöjligheter samt att man får ett halvtaskigt moderkort."
Vad var det jag sa? 800 kr la du ut på moderkortet, och 1 490 kr för CPUn. 1050 kr på ett Asus P5B samt 990 kr på en E4300.
E4300 + P5B = 2 040 kr.
Amd 6000+ + moderkort, 800 kr= 2 290 kr.
Intel-valet är både åt helvete mycket bättre och dessutom billigare.
Har du kollat synen?
Ett exempel på att du tror dig veta något du inte vet.
Notera, det är bara ett exempel.
Hur går det med print-scrnen? Hur går det med bevisen som jag har frågat efter några gånger nu?
Sen så skulle ett screenshot på dina påstådda 3.5 Ghz sitta fint.
Tackar gud att killen på mitt jobb (Dustin AB) valde intel e6600 i min nya burk, eftersom ni säger att den är bra :P verkar ju definitivt som om Intel är det klara köpet när man LÄST!! allt som lossah och ddly har skrivit och kopierat som bevis för Intels processer.