Det där med grafikkort, jag förstår mig inte på sånt. skulle någon snäll kunna skriva vad det är man letar efter egentligen i ett bra grafik kort vad ett rimligt pris för ett bra grafikkort ska kosta?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Det du bör ha koll på är om grafikkortet kan anslutas till din dator.
Oftast är det så att ju dyrare kortet är desto bättre.
Hur mycket kortet får kosta beror på hur mycket du vill lägga ut och vad du tänker använda det till.
Nyare spel kräver ett bättre graifikkort och ett äldre spel kräver inte ett lika bra grafikkort.
Jag bryr mig inte sådär jätte mycket om grafikkort längre. Jag spelar i princip bara cs och gamla spel som inte kräver sådär jätte mycket prestanda så ett X1650pro eller vad det heter skulle räcka för mig. Testa att plocka ihop en dator igår på datorbutiken och jag fick till priset så det bara blev 4655:- :) Men då var det iförsig AMD socket AM2 också och det är väl inte så populärt längre men det fungerar till cs iaf så jag bryr mig inte. :)
Om du ska spela lite nyare spel som kräver mer så kan det ju vara lämpligt att köpa något grafikkort som stödjer DirectX10.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
http://www.tomshardware.se/gra fikkort/interaktiv_jamforelse/ index.html
Där kan du jämföra olika grafikkort och se hur bra de presterar i olika spel/program.
Det du bör ha koll på är om grafikkortet kan anslutas till din dator.
Oftast är det så att ju dyrare kortet är desto bättre.
Hur mycket kortet får kosta beror på hur mycket du vill lägga ut och vad du tänker använda det till.
Nyare spel kräver ett bättre graifikkort och ett äldre spel kräver inte ett lika bra grafikkort.
Om du ska spela lite nyare spel som kräver mer så kan det ju vara lämpligt att köpa något grafikkort som stödjer DirectX10.