Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nätverksproblem

Postat av ah! Bubble gum den 2 Juli 2004, 22:02
14 kommentarer · 155 träffar
Bakgrund: Jag har varit på LAN och kommer hem till min farsa med ComHem 8MBit (svart modem). Jag har två nätverkskort så jag försöker få igång internet på min dator för att sedan koppla en nätverkskabel till min farsas dator.
Funkar inte att dela ut internet, men jag kan få till det så att 1 person kan använda internet. Alla nätverkskort och kablar fungerar.
Jag har win xp home, ett D-link och ett accton nätverkskort. (Vet inte vad farsan har.) Korsad nätverkskabel.

Proble m: Efter jag kopplat internet till dator 1 försöker jag koppla nätverk mellan dator 1 och dator 2, men den lilla gröna lampan (LED) som sitter bak på nätverkskortet varken lyser eller svarar. Jag kan alltså inte ens skapa ett nätverk utan internet. Kan inte heller pinga.

Det som jag gjort för att försöka lösa problemet: Ändrat kablar, flyttat nätverkskort, ändrat ip-nummer, ändrat dns, ställt in duplexläge (till samma hastighet), avinstallerat drivrutiner - testat - installerat drivrutiner - testat, inaktiverat netbios, stängt av brandväggar, delat ut internet, aktiverat gästkontot i XP. Det är säkert flera saker jag har missat, men jag ber verkligen om hjälp.

/Tack på förhand

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar