Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har problem med datorn -.-

Postat av fragmad den 17 Maj 2007, 05:36
2 kommentarer · 59 träffar
Hoj.

Min dator har ett grovt problem. Den hakar sej, och startar sen om efter 5-15sek. Detta har hänt någon gång ibland förr, så jag har inte riktigt brytt mej om det, men nu händer det hela tiden. Så fort jag startar ett spel, allt från wow till elma, så händer detta efter runt 30sekunder. Det händer dock ibland när jag bara surfar också.

Då tror jag såklart att det är grafikkortet som är problemet, men inte alls säker.

Andra probs jag får också är att när jag startar datorn så fryser den på första bilden man får upp i dos, när det står vilket grafikkort man har.

Så det måste ju vara ett hårdvaruproblem(?).

CPU'n har en värme på ~65c, Pentium 4, så det är inte farligt varmt.
Gpu'n (Geforce 6600gt) ligger på ~50, vilket är rätt mkt, men imo så bör det inte vara något problem faktiskt, det har den alltid legat på och det har gått fint.

Kan det vara problem på hdd'n? Finns det något program så man kan kolla om den är krasslig lr inte?

En sak som är väldigt mysko om det nu är grafikkortet som är problemet är att, säg att jag går in i wow, så går allting flytande som vanligt, runt 30fps. Inga grafikbuggar lr något, sen bara pang, datorn är låst.

Synpunkter och hjälp uppskattas något otroligt.
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..