Undrar nu vilken AMD jag ska köpa. En AMD3200+ eller en AMD64? vissa säger att amd64 är ingenting att ha eftersom det inte finns 64bits OS ännu. Sen om en amd3200+ 1024DDR 2 x 200GB HD, gf ti 4800 128mb räcker för 100fps i cs/hl2? Vad är bäst att köpa en amd3200+ eller en p4 3.2HT ? Sen undrar jag vad 3200+ står för, om det är 3.2 mätt i p4 Ghz eller någonting annat. Tacksam för svar
Jag har ca 15000:- att spendera så jag vore tacksam om ni skulle kunna skriva vad som är bäst för att spela.
/ Thomas
AMD64 har problem med sina processorer, vänta med att köpa nån av dom nya prollarna som kommer strax.
AMD64 är ju faktiskt en hybird som fungerar lika bra i 32bitar som 64bitar. Att den har stöd för 64bitar ska du se som ett plus men varför du ska köpa den är för att den ger mest prestanda för pengarna i 32bitar.
#2 och du jag vill gärna ha en länk på de skitsnacket. Om de skulle vara så stora problem så skulle de finnas mycket info om det på nätet, så visa mig en sida. Det som strulat är att CPU och moderkort har haft svårt för vissa minnen. Så skaffar man rätt minne eller bara en av dem nyare AMD64(nya steppingen eller 512kb newcastle CPUn) så får man inget strul.
Ska nog maila overclockers och fråga om det du säger att dem har sagt stämmer. Kan inte tro det eftersom jag själv pratat med dem och vet att de kan mycket. Sen så vet jag att dem tyckte att AMD64 var en bra CPU också.
Sen vad är det för nya CPU:er du menar som ska komma? och när menar du att de ska komma?
Läs lite tester så ser du vad som ger bäst prestanda eller ge mig en färsk länk där det står att AMD64 har problem, kan iofs säga att du kommer inte hitta någon.
#7 det är ingen stor skillnad, den nya AMD64 CPU, heter newcastle, har alla 512kb i cache. Ser man på tester på tex en AMD64 3200+(512kb) vs AMD64 3200(1mb) så är skillnaden mycket liten och dem turas om att vinna. Den med 512kb har ju 200mhz högre klockning. Så vad man köper av dem är ingen stor skillnad.
Fast det verkar som att den nya newcastle med 512kb klockar bättre. Så visst är det bra med cache men det är ju bara en del av det som ger prestanda, IPC, mhz, pipe, osv.. spelar ju in också. Och här ger den halverade cachen ingen förlust pga högre klockning.
Hade min dator på i över en vecka och den smed på riktigt bra hela tiden ändå.
Overclockers personal är iaf det jag pratat med dem otroligt bra på sin sak. Fast om dem har sagt det, måste varit en dålig vikarie, om AMD64 så har dem iaf dålig koll på den hårdvaran.
#16 vill man köra 64bits XP så måste man köpa det nytt, det som finns nu gratis för nerladdning fungerar i 1 år bara.
Kör också på ett sketet g4mx
Sen finns det ju AMD opteron om du verkligen vill ha en bra data.
Men AMD64 är bra som fan om du ska lira andra spel tex. CCG eller Battlefield
Kolla den länken, där ser du. Så jag snackade inte skit.
Så vad den länken skulle visa vet jag inte?
och till #23 Den där länken handlade om opteron (en serverprocessor) hade nån form räknefel. Nu snackar vi AMD64 vilket är en jädrigt bra processor, både bra nu i 32bits OS och den är absolut en investering inför framtiden när mer och mer program skriv för 64bitar.
Detta enligt bla tomshardware, sweclockers med flera.