1
FPS DROP - ny
Postat av Bruna den 13 Mars 2007, 19:28
12 kommentarer · 62 träffar
Hej, JAg har radeon 9800 pro 3.0 ghz och 1 gig ram.
0; 0; 0; 0; 0; 0; 0;-
Nu till mitt problem, jag får FPS drop närjag spelar ett spel. Det kan gå några minuter innan jag kommer in i spelet innan det börjar. Men när det väl sätter igång så är det drop från 100 FPS till 20 FPS i bara någon sekund. Det kommer i intervaller som kommer var 10e sekund.
Jag har provat allt jag har kunnat kommit på.
- Kollade grafik inställningarna.
- Stängde av antivirus programet
- Avinstalerade ljudkortet ( Läst på ett forum att man kan FPS drop av ljudkort drivisarna)
- Bytt grafikkorts drivisar.
- Bytt moderkorts drivisar. (där jag nu har de båda nyaste)
- Instalerat om windows.
Så nu funderar jag på om det kanske är för dålig kylning. Eller att det helt enkelt är något som inte funkar som det ska inom hårdvaran.
Kanske har missat något? Skulle vara jävligt skjysst om du kunde dela med dig av dina eraranheter. Om du nu har några :)
Tack för mig!
0; 0; 0; 0; 0; 0; 0;-
Nu till mitt problem, jag får FPS drop närjag spelar ett spel. Det kan gå några minuter innan jag kommer in i spelet innan det börjar. Men när det väl sätter igång så är det drop från 100 FPS till 20 FPS i bara någon sekund. Det kommer i intervaller som kommer var 10e sekund.
Jag har provat allt jag har kunnat kommit på.
- Kollade grafik inställningarna.
- Stängde av antivirus programet
- Avinstalerade ljudkortet ( Läst på ett forum att man kan FPS drop av ljudkort drivisarna)
- Bytt grafikkorts drivisar.
- Bytt moderkorts drivisar. (där jag nu har de båda nyaste)
- Instalerat om windows.
Så nu funderar jag på om det kanske är för dålig kylning. Eller att det helt enkelt är något som inte funkar som det ska inom hårdvaran.
Kanske har missat något? Skulle vara jävligt skjysst om du kunde dela med dig av dina eraranheter. Om du nu har några :)
Tack för mig!