Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BIOS, eller wtf?

Postat av Milez den 11 Mars 2007, 01:39
9 kommentarer · 51 träffar
Tjo, jag har nyss köpt en ny dator och den började strula innan jag ens hann installera operativsystemet. Direkt så sa datorn ifrån

"The processor installed in your system are of an unknown revision"

Jag lyckades komma till menyn då jag kunde installera windows XP, men F8 var paj på tangentbordet så jag startade om med ett nytt tangentbord. Nu kom jag bara till det jag skrev ovan, och fastnar där.

Jag provade att reseta BIOS genom att ta ur och i batteriet, nu startar bara skärmen ibland när ja startar om den mkt mellan många reboots på datorn, och då fastnar den i första bilden på datorn där den går igenom minnet osv, kommer inte längre. Tror inte jag kan komma in i BIOS heller. Jag är nu rätt säker på att detta är ett servicejobb, men då jag inte kan lämna in datorn förrens på måndag, och ja har läst att flera andra haft samma probs, så kan jag ju lika gärna passa på att fråga efter en lösning. tack.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..