Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

dator krasch

Postat av dekish den 16 Februari 2007, 20:35
17 kommentarer · 71 träffar
hej fragbite, siter i skrivande stund vid min lillebrors dator då min egen är ur bruk så jag vänder mig till frigbite för lite vägledning!

de hela började i onsdags när jag på lovmorgonen drog igån min kära burk, jag tog mig igenom halva booten när de kom upp en ruta som aldrig synts till förr, de stod följande; "identifying sata drives", tillslut hände sig datorn.

jag brydde mig inte mer om de och startade om henne, samma ruta kom upp men denna gången tog jag mig igen de.

datorn lyckades antagligen hitta min sata drive(hdd).

tog mig igen hela dagen felfritt efter de,sen på kvällen kommer mamma in och säger åt mig att stänga ner för jag har suttit i över 8timmar minst, så efter några om och men stänger jag ner i alla fall.

på torsdags eftermiddag så blir de snäppet krångligare, datorn hittar sata drivsen och börjar boota upp, men när den laddat windows så dyker en blå ruta upp, med någon varningstext antar jag, och datorn startar om innan jag hinner reagera.

ignorerar de och försöker igen, samma fel, nu börjar jag bli irriterad och startar upp i felsäkert läge, datorn startar om innan jag änns hinner börja boota upp windows.

nu återstår de bara att instalera om windows tänkte jag, tar fram min windows skiva och ställer in biosen på att botta från cd romen, windows börjar instlleras och de går bra till en början, men efter ett tag så får jag upp en satans ruta om att jag inte har några hdd's inkopplade i datorn, stänger av och börjar pilla i datorn, trycker in alla sladdar i miderkortet riktigt ordentligt, och försöker installera om windows igen, samma ruta, allt jag kan tänka nu är wtf?

sen dess har jag legat i min säng och surat, men nu tog jag mig i kragen och puttade bort min lillebror från hans dator och skrev denna tråd och hoppas på vettiga svar, tack på förhand

mvh // "gör-det-själv-are" utan kunnskap :d

edit: vet någon kanske vad de står på den blå rutan man inte hinner läsa? :o
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..