Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

flimmer - 1900 GT

Postat av kurrboy den 1 Februari 2007, 17:38
11 kommentarer · 132 träffar
Gokväll fragbite!

Jag har nyligen köpt mig en ny dator del för del och själv satt ihop den. Den går som en klocka och jag måste få passa på att skryta med mitt Intel core 2 E6600 dual core.

Mitt kära counter-strike 1.6 tappar inte en fps, men var tionde sekund ungefär, i snitt, så flimrar skärmen till vilket ibland även resulterar i att spelet hackar lite lätt. Jag kör via DVI-utången och med en konverter eftersom jag bara har två DVI-utgångar och det skulle kunna tänkas att det är detta som glappar, men jag märker ingen skillnad då den hålls inne stadigt, och det har börjat bli alldeles för regelbundet för att det skulle vara det. Vidare verkar den flimra oftare och mer då jag kör igång någonting som kräver lite av grafikkortet. Sapphire Radeon 1900 GT.

Jag vill även passa på att fråga ifall det är någon som vet någonting om det finns ett sätt att öppna upp den prestanda som egentligen ligger i dessa grafikkort? Har hört att kortet blev alldeles för bra och skalades ner markant i flera avseenden.

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar