1
Dator-strul...
Postat av fabbzz den 27 Januari 2007, 02:19
11 kommentarer · 166 träffar
hej alla fb:are, jag har ett förjävligt problem. Just nu sitter jag på lan med öppet chassi och en bordsfläkt som blåser in i min dator, annars segar datorn ihop och alla spel laggar sönder. Jag har 2 vanliga fläktar i datorn + cpu-fläkten men mitt chassi e typ minitower(pyttelitet) I datorn har jag ett Nivida GeForce FX 5500 som fungerar sisådär med fläkten men utan segar det ihop totalt.(jag kommer inte ihåg om det fungerade bra i början men har för mig att det även då var lite strul) Därför bad jag nu att få låna min kompis gamla gaffe eftersom han köpt nytt idag. Ett Radeon 9250. Det fungerade prima utan fläkten men med öppet chassi. Men sedan gjorde jag en film och efteråt segade datorn ihop igen:S Så då satte jag dit fläktjävlen igen och nu fungerar det OK igen. Det lär vara kylningen som är felet. Men vad ska jag göra, jag har redan 2st fläktar som tar upp alla övriga platser. Jag vill ju helst slippa den jävla bordsfläkten, kan någon hjälpa mig? ps. på Radeon:et sitter det en fläkt på, på mitt Nvidia gör det inte det.