Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårdvaruprobs

Postat av Nickeen den 23 Januari 2007, 20:13
3 kommentarer · 118 träffar
Hallå alla fraggers.

Som rubriken lyder har jag hårdvaruproblem. Bäst att skriva ut mitt system först :
AMD 64 Dual-core 4200+ @ 2300MHz
Geforce XFX 7900GS @ 600 / 1520 MHz
1024MB DDR2 Pc5400 (512x2)
120Gb IDE Hårddisk Seagate. 3 "partitioner".
Windows XP64 Pro.
Ett 400W nätaggeregat ,
God ventilation i min burk.

Köpte systemed som en uppgradering av mitt förra runt nyårsafton. Spelar främst Battlefield 2 där de flesta problem ligger. Hög fps men med mycket fryslagg. single som multiplayer , dock mest vid 64-players online. Ibland stängs spelet av och jag hamnar ute på skrivbordet. Har dualcore fix och kör endast på kärna nr.2 när jag spelar. Funkar bäst så.
Grafikdetaljerna ligger på Medium , upplösning spelar ingen roll för hur ofta eller hur mkt frys jag får. Även ändringar av grafik får endast påverkningar av fps.
3dmark flyter som en fisk, need for speed carbone likaså.
Battlefield 2 använder mycket minne , speciellt vid spel på 64-players maps men jag tycker inte att jag borde ha så mkt problem eftersom kompisar kör med 1024 Mb i vanlig ddr-modul felfritt. Så vad jag kan utesluta är att det är min hårddisk, men min kunskap om hur stor inverkan hårddisken har är inte speciellt stor. Defragnebterat , formaterat , bytt version på xP (32 / 64-bitars), Tweakat efter max och hållt på mkt med det virtuella minnet, drivrutiner som funkar felfritt annars. Som jag ser det har jag testat allt. I mitt huvud finns 3 alternativ, hårddisk (IDE på ett nytt system:S?) , för lite ram ( borde inte vara ) , för klent nätagg (lägre fps i 3dmark och då tycker jag datorn borde pressas mer. och som sagt funkar 3dmark fint , även i reps) . Händar att jag får starta om datorn eftersom den kan stanna ibland , bilden fryser bara och ibland rullar det på efter en stund.
Bytte låt på WMP här om dagen , KRASH . :S ..

Finns det någon som har NÅGON aning om varför?
Haft ont i huvudet i en vecka nu och måste ha mitt problem löst.
tack på förhand
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..